recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny til NAS!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny til NAS!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vaxie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2016
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vaxie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny til NAS!
    Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:21
Hej med jer alle sammen,

Jeg har idag fået mig en såkaldt NAS-server, og det er vi rigtig glade for her i huset..
Men når jeg bruger programmet ... får jeg besked om der ikke er nok plads? At der mangler fx. 5 GB for at kunne overføre filen.

Computer der overføres fra:

CPU
Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz
Haswell 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 670MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VI FORMULA (SOCKET 1150)
Graphics
LG ULTRAWIDE (2560x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc)
Storage
111GB SSD2SC120G5SA754D117-510 ATA Device (SSD)
931GB Western Digital WDC WD10EAVS-00D7B1 ATA Device (SATA)
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (SATA)
931GB Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB ATA Device (SATA)

Nas server:

DS216PLAY 2BAY 1.5GHZ DC 1X GBE (DS216PLAY)
- Synology Disk Station DS216play - NAS-server - 2 bays - SATA 6Gb/s - RAID 0, 1, JBOD - Gigabit Ethernet - iSCSI

WD Red WD30EFRX - Harddisk - 3 TB 
- intern - 3.5" - SATA 6Gb/s - 5400 RPM - buffer: 64 MB - for My Cloud EX2; EX4

----
Dertil skal det siges at der er et installeret Synology Disk Station System på nas-serveren..
Med venlig hilsen
Alexander Sepstrup // Vaxie
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:30
Du har en ny NAS, opsat med relevante shares og 3TB plads - men når du via Stifinder på din Windows 10 maskine forsøger at kopiere en fil over på den delte mappe, får du en fejl om at der ikke er nok plads?

Der er meget gætteværk i ovenstående... - hvis det ikke er korrekt, må du gerne gå i lidt større detaljer med hvad du prøver og hvad der sker.
Til top
Vaxie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2016
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vaxie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:40
Jeg bruger programmet Synology Cloud Station Drive Som minder om Dropbox.
Det du snakker om, er desværre(?) ikke en mulighed hvad jeg ved af, er ret nytil det med nas så du skal ikke spørge mig? Om overstående metode virker.

Håber det var svar nok?

Ellers:
Så har jeg skype, og TeamViewer så kunne man tage den derfra :)

UPDATE:
Har fået det til at virke med share, som du har nævnt! Det virker niiice..

Vil godt have den til at hente film(ned) samt få plex media server til at virke..!

Redigeret af Vaxie - 18-Juli-2016 kl. 22:31
Med venlig hilsen
Alexander Sepstrup // Vaxie
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Vaxie Vaxie skrev:

Vil godt have den til at hente film(ned) samt få plex media server til at virke..!

Reglerne på recordere foreskriver at man ikke må hjælpe med at hente film (ned), medmindre du angiver en lovlig metode/produkt og ønsker hjælp til dette.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 11:43
Tag et kig på den ganske gode manual Synology laver - der er rigtigt gode beskrivelser af de forskellige funktionaliteter NAS'en tilbyder - det kunne give en god basis for at forstå både muligheder og de medfølgende risici.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu