recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star Trek: Beyond - deler plads med Star Trek V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Star Trek: Beyond - deler plads med Star Trek V

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Star Trek: Beyond - deler plads med Star Trek V
    Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:48
Har været til præmieren på den nyeste Star Trek film med titlen Beyond.

Hvis man ikke er fan af Star Trek universet, så er det nok bare en acceptabel omgang underholdning og videre til den næste scifi movie.

Men hvis man forguder Star Trek universet, så vil man sikkert opleve at det er én af de værste film nogensinde, som efter min mening tangerer pladsen om den dårligste film med Star Trek V: The Final Frontier.

De seneste 3 film fra 2009 og fremefter kan proppes i samme kasse, da det er en reboot af kronologien og tidsalderen foregår før den første Star Trek film/serie.

Bevares der er god underholdningsværdi i filmen, men kronologien er i denne omgang helt forsvundet og det virker på mig som om hele budgettet er brugt på CGI for at fremstille en verden der fejler. Filmen har haft samme budget som den forrige og 35 mio. dollar mere end i 2009 filmen.
Så det er helt utroligt at billederne er af så ringe kvalitet.

Musikken fra 2009 filmen er genbrugt, da der åbenbart ikke har været råd til at lave original soundtrek, som til de 2 forrige film. Der er også flere steder hvor der er lagt lidt musik på, men hvor det slet ikke passer til den stemning der forsøges at skabe.

Exclamation Spoiler alert i resten af indlægget Exclamation


Filmen starter med at man møder en flok dårligt udførte CGI væsener.
Det er ikke så vigtige for historien, så i stedet for at benytte en god omgang sminke, så har man bare brugt 5 minutter med noget greenscreen og en computer.

Herefter flyver Enterprise videre i rummet til Starbase Yorktown der er en helt ny rumstation.
Her er det at instruktøren og screenwriter helt har tabt sutten.
Den er så futuristisk lavet at den ikke måske ikke engang ville kunne have eksisteret i Next Generation universet.
Der er nok nogen som hellere vil vise CGI muskler frem for at at holde den tidslinje som blev skabt med filmen i 2009.

Efterfølgende ender man inde i en tæt stjernetåge hvor Enterprise bliver afskåret og kampen begynder.
Enterprise bliver ødelagt men tallerken sektionen kan heldigvis afkoblet. Det er så vidt jeg ved en teknologi som først kommer med Next Generation. Men det kan jo være at ambassadør Spock har bragt teknologien med tilbage, selvom jeg stærkt tvivler på at han nogensinde ville bryde Star Fleet direktivet og forstyrre tidslinjen ved at benytte fremtidsteknologi.
Tallerken sektionen fortsætter ind i atmosfæren på en M-planet og crasher på næsten samme måde som det er set i Star Trek: Generations. Kunne man dog ikke have fundet på noget mere originalt end at genbruge.

Man møder så en fjende der har en teknologi som de åbenbart har fundet efterladt, men det lader ikke til at de har warp mulighed og når de dukker frem af stjernetågen, så ligger den lige ved siden af Starbase Yorktown.

Hvorfor har man en ukendt stjernetåge liggende lige ved siden af Yorktown, den ville man da have undersøgt for længst.
Jeg oplever at tågen ligger et stykke væk og er ukendt i starten af filmen, men til slut ligger den lige ved siden af Starbase Yorktown.

Endnu en stor fejl i kronologien er at ambassadør Spock er død og den unge Spock har fået hans ejendele. Blandt dem ligger et billede af den gamle Startrek original series besætning. Men det billede burde jo aldrig eksistere, da de skuespillede jo ikke er spillet af de samme i de nye film.
Så det er et tåbeligt forsøg fra instruktøren i at skabe noget "back to memory lane", som ikke kan lade sig gøre.
Til gengæld har instruktøren inden rulleteksterne ikke valgt ikke at skrive "in memory of" Leonard Nimoy eller Anton Yelchin (den unge Pavel Chekov) som gik bort i henholdsvis 2015 og 2016.
Det finder jeg meget mærkeligt, da de er en nøgleperson fra de gamle og en hovedperson i den nye serie.

J. J. Abrams gjorde det fantastisk i 2009 og 2013 filmene, men man kan tydeligt mærke at han sluppet taget nu.
Der bliver sprunget over hvor gærdet er lavest. Justin Lin mener åbenbart at det er bedre at bruge computer til alt grafik, hvor J. J. Abrams altid havde en lavpraktisk løsning understøttet af CGI.

Alt i alt en omgang makværk efter min mening. Thumbs Down

Jeg håber ikke det samme sker med de nye Starwars, da det er planen at J. J. Abrams kun skal hjælpe til med 8'eren og slet ikke være med til 9'eren.


Redigeret af Cyberguyen - 22-Juli-2016 kl. 12:39
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu