recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR 7009 + Auro 3d update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR 7009 + Auro 3d update

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz SR 7009 + Auro 3d update
    Sendt: 07-August-2016 kl. 16:38
Det var lige svært at finde en dansk ellers engelsk link om info omkring b-skock eller b-ware som det også hedder. 
her er wiki tysk. 
https://de.wikipedia.org/wiki/B-Ware

og nej det betyder ikke at der er en fejl på men der kan være. (små skrammer i bunden eller sådan noget)
kan også være ødelagt emballage eller en være en ny vare der har været til reparation og nu fremstår ny.

Det vigtige er nå man køber noget i b-stock er at man får garantien med i og så stadig billigere end helt ny A-stock 

What are B-Stock products?

A "B-Stock" is a product which has been returned by a customer thomann within their 30-Day Money-Back Guarantee or replaced under guarantee and can no longer be sold as "A-Stock". These products are offered at a special, reduced price, are fully functional and come with a full 3 year warranty and 30-Day Money-Back Guarantee. Customers may find that thomann these products show traces of use or scuffing and may not come in their original packaging but will always be checked prior to shipment.


Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 14:32
B stock betyder altså ikke at der har været fejl på.
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:06
Det er altid fedt at høre om hvad andre ville gøre med denne  sr7009 i deres setup. der er helt sikkert muligheder så at indbygge det i et støre system og bruge den som en effektforstærker  mm. jeg havde ikke selv tænkt på at man kunne være lidt mere opfindsom med brugen.

for eget behov passer den dog ikke mere og jeg har kraft nok i mit andet udstyr.

aller er velkommen til at komme med en kommentar eller også et bud :-D 

jeg ny bruger herinde og må sige jeg nyder virkelig at der er så mange har som faktisk ved noget om hifi  


Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 01:45
Køb en effektforstærker med Både balanceret og ubalanceret indgang (XLR/RCA) så kan du få god stereo lyd og behold din Marantz, SR7009,med Auro 3D og spar penge du vil på denne måde kunne få super  stereo lyd og samtidig få filmlyd.
 Nu forstår jeg ikke at du ikke synes at din Marantz, SR7009 ikke er god til stereo den har da monoblok-opbygning men det kan der da gøres noget ved med de ca 4000 kr. du sparer ved at beholde din av-receiver og  købe en effektforstærker og en god forforstærker enten digital eller analog.

Jeg har dette setup da jeg som dig vil have god Stereo lyd men samtidig super filmlyd.
Marantz SR6010
Cambridge 651W effektforstærker. købt til 4000 kr.
Nad 1000 S Forforstærker købt brugt til få penge.
9,1 højtaler 5.4 Atmos Dts-X setup
Dali Opticon 6
Bluesound Node Tidal Hifi

Cambridge 651W effektforstærker
https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_419_cam651wsi/

Er den ikke god nok så denne kraftige sag.     Cambridge 851W effektforstærker       
https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_404_cam851wbk/

 
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 17:49
ærligt talt, så ville jeg ikke selv betale for den auro upgrade.... uanset om du har betalt 1300 kr for den. du bliver nød til at se de penge som "spildt". 
så jeg tror du nærmere skal regne med 5000, som er ca. ½ af hvad en 7010 koster. 
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 20:32
måske har du ret. eller også kommer det lidt an på hvad hvad man har brug for i en receiver og hvad man lægger af værdi i denne.

Men jeg har købt auro 3d til den også som koster 1300kr. Auro 3d falder ikke i pris da lige meget hvor meget man venter kommer det ikke på tilbud og prisen er fast. Det er noget man skal tage med i sine overvejelser over hvad der har værdi.

jeg ved man kan købe sr7010 som b stock til 8500kr uden auro 3d.  B stock betyder at den også er brugt og har været ude hos en kunde der har leveret den tilbage igen eller der er små fejl på. Det betyder også at der nok kun er nogle enkelte. ellers er prisen har en sr7010 9299kr for ny oveni skal man så købe auro 3d hvis man ønsker det til 1300kr. = 10599kr 

hvis man vil have Atmos 7,1,4 og Auro 3d men god kraft i uden at ville give de store penge kunne det være en god mulighed. 
Så kan man jo skifte den hurtige igen hvis  nye behov viser sig. 

men som jeg har skrevet kan man komme med et bud. 

god dag herfra 



Redigeret af MBKEN - 05-August-2016 kl. 22:00
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 19:59
Super forstærker. Tror du du ligger lige højt nok. Jeg gav 5800 for en denon x5200w for over et år siden og 7010 med dts-x kan erhverves for omkring 8500. Vil sige at du ligger tættere på 5000kr.

/Jacob
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 15:49
ellers kom med et bud 
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 15:01
Marantz, SR7009, Auro 3D er med i købet. 7000kr

Hej har denne Marantz sr7009 i sort til salg.
Jeg går meget op i hi-fi og har passet rigtig godt på denne av-receiver. Den har simpelhen været perfekt og jeg har været virkelig glad for den.

Jeg har opgraderet den med auro 3D som koster 1299kr ekstra og den kan nu benytte dette format også. Det lyder rigtig godt og også som upmix af andre lyd formater.

Jeg har købt den. tirsdag 04 august, 2015
Så den er godt et år gammel og garantien gælder stadig. 
Det har været flere måneder hvor den ikke har været i brug da vi har bygget huset om så den er som ny. 

Ialt. 9799kr for ny. Kvittering medfølger.

Den kan hentes i 2690 karlslunde 

Min pris til dig 7000kr 
Du er velkommen til at skrive hvis du har spørsmål så prøver jeg så godt jeg kan at besvare dem.

Der er mulighed har at høre den afspille en film i atmos efter aftale. 
Jeg ville sælge den da jeg har fået et andet behov.

http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/5-surround-receivere-med-dolby-atmos/marantz-sr7009/

HDMI: 8 ind, 3 ud
3D og 4K-opskalering 
HD-lyd og Dolby Atmos (7.1.4/9.1.2)
Mulighed for Auro-3D
9 x 125 W (8 ohm, 2 kanaler)
Audyssey MultEQ XT32 højttalerkalibrering
Netværk: Wi-Fi, Ethernet og Bluetooth
AirPlay, DLNA og Spotify Connect
Phono-indgang
Fjernbetjenings-app til iOS og Android



Redigeret af MBKEN - 05-August-2016 kl. 15:06
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu