recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App på Apple TV4 til at optage TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

App på Apple TV4 til at optage TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 06:30
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Hvis du har mulighed for at have Tvheadend kørende på en NAS eller computer, kan du installere TvhClient på Apple TV 4.
Tvheadend kan konfigureres til at modtage og optage fra DR-TV via IP. Jeg har ikke selv abonnement på TV2, men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre på samme måde.
Har ikke selv Apple TV 4, men anvender TvhClient på iPhone og har Tvheadend på en QNAP NAS med 2 DVB-C usb-tunere hvor jeg kan  modtage og optage alt fra YouSee grGrundpakke.
Jeg har som forsøg sat en Tvheadend op på en anden QNAP NAS uden tunere, og her virker det med IP for DR-TV kanaler.
Tvheadend løsningen er desværre ikke lige plug-and-play, da der er en del opsætning at bøvle med, inklusiv installation af XMLTV. Men jeg har haft glæde af det i flere år, hvor det har kørt virkeligt fint.

Jens


Hvilken DVB-C tuner kan du anbefale til når der skal optages på NAS. Kører du med RJ45 ind i NAS fra DVB-C tuneren?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Hvilken DVB-C tuner kan du anbefale til når der skal optages på NAS. Kører du med RJ45 ind i NAS fra DVB-C tuneren?

Jeg anvender Sundtek USB tuner, som kræver installation af Sundteks egen driver. Jeg har en ældre udgave.
Jeg valgte i sin tid Sundtek løsningen, da det var den eneste der muliggjorde at have flere Tunere til TVheadend på QNAP NAS. Jeg ved ikke om det stadig gælder.
Hvis du i stedet for TVheadend vil bruge DVBLink bør du undersøge hvilke Tunere der understøttes. I sin tid havde de nemlig ikke planer om at understøtte Sundtek.
Der er også nogen der anvender HDHomeRun, som er en LAN Tuner med flere Tunere.

Jens
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Hvilken DVB-C tuner kan du anbefale til når der skal optages på NAS. Kører du med RJ45 ind i NAS fra DVB-C tuneren?

Jeg anvender Sundtek USB tuner, som kræver installation af Sundteks egen driver. Jeg har en ældre udgave.
Jeg valgte i sin tid Sundtek løsningen, da det var den eneste der muliggjorde at have flere Tunere til TVheadend på QNAP NAS. Jeg ved ikke om det stadig gælder.
Hvis du i stedet for TVheadend vil bruge DVBLink bør du undersøge hvilke Tunere der understøttes. I sin tid havde de nemlig ikke planer om at understøtte Sundtek.
Der er også nogen der anvender HDHomeRun, som er en LAN Tuner med flere Tunere.

Jens

Jeg har en usb tuner, jeg bruger til at optage til pc. Det er helt klart noget der skal leges med engang med at optage på NAS-Server.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af peg4608 peg4608 skrev:

Tak, besked modtaget. Og er der så nogen, der kan henvise til en 'how-to' ift Open Broadcaster Software (som blev foreslået længere oppe)? Jeg er ikke loddekolbe typen, men er villig til at investere i mere udstyr, hvis det kan spille fornuftigt. Har en Synology NAS til at opbevare optagelser, men hvodden kommer jeg nemmest igang.


1) Download, installer og start OBS

2) Højre-klik i feltet "Kilder"



3) Klik "Opdater" så det vindue i browseren, du vil optage, vises i feltet "Vindue". Klik "Hele vinduet".

Fjern krydset i "Optag musen" hvis ikke du gider have musens bevægelser med i optagelsen (det gider du ikke Smile)



4) Klik "Forhåndsvisning" - check at lyden virker, dvs. at der er udslag i felterne under mikrofonen



5) Klik "Stop forhåndsvisning" og "Start optagelse"

6) Nu optages der - når du ønsker at stoppe optagelsen, trykker du "Stop optagelse". Den optagede videofil ligger i Videos-folderen som en flv-fil.


Du kan muligvis sætte den til at optage det som mkv, mp4 eller andet, det kan jeg ikke lige huske. Men ellers må du bruge en videoconverter.

Har desværre ikke fundet ud af, om man kan sætte en timer på, så den selv stopper med at optage på et givent tidspunkt. Hvis nogen ved, om man kan, og hvordan man gør, hører jeg gerne om det Smile



Redigeret af -Henrik- - 03-September-2016 kl. 10:39
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 10:55
Jeg vil anbefale at tage et kig på DVBLogic og HDHomeRun.
  • Afspilning af Live TV og Optaget TV på Apple TV Apple TV via MrMC (KODI af-art) eller DVBLogic's egen app.
  • Afspilning kan også foregå via DLNA på alle mulige dimser inkl. nyere TV med DLNA.
  • Derudover findes der en DVBLink app til at se optagelser, Live TV og sætte optagelser i gang.
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

[QUOTE=peg4608]  På en DVR fra f.eks. Canal Digital kan du ikke tage dine optagelser ud af apparatet.


Fordi Canal Digital har valgt en skodboks hvor det ikke kan lade sig gøre er det ikke ensbetydende med at det er pirateri. Det kan lade sig gøre helt legalt med mange andre bokse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 12:41
At det kan lade sig gøre er det ikke ensbetydende med at det er lovligt.

Redigeret af Naiera - 03-September-2016 kl. 12:41
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

At det kan lade sig gøre er det ikke ensbetydende med at det er lovligt.


Læste du ikke hvad jeg skrev? Helt legalt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nenne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 22:36
Jeg kan anbefale DVBlogic på en Synology. Bruger det selv og afspiller på min ATV4 via Infusion appen (købeversionen - 70,- så vidt jeg husker)
Tjek denne side http://dvblogic.com/en/tvbutler/ Komplet sæt €99 (hardware og software)
Optagelser kan times via browser eller app
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Hvis du har mulighed for at have Tvheadend kørende på en NAS eller computer, kan du installere TvhClient på Apple TV 4.
Tvheadend kan konfigureres til at modtage og optage fra DR-TV via IP. Jeg har ikke selv abonnement på TV2, men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre på samme måde.
Har ikke selv Apple TV 4, men anvender TvhClient på iPhone og har Tvheadend på en QNAP NAS med 2 DVB-C usb-tunere hvor jeg kan  modtage og optage alt fra YouSee grGrundpakke.
Jeg har som forsøg sat en Tvheadend op på en anden QNAP NAS uden tunere, og her virker det med IP for DR-TV kanaler.
Tvheadend løsningen er desværre ikke lige plug-and-play, da der er en del opsætning at bøvle med, inklusiv installation af XMLTV. Men jeg har haft glæde af det i flere år, hvor det har kørt virkeligt fint.

Jens


Hvilken DVB-C tuner kan du anbefale til når der skal optages på NAS. Kører du med RJ45 ind i NAS fra DVB-C tuneren?

Kan optagelse styres med app til iphone når der optages til NAS?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Kan optagelse styres med app til iphone når der optages til NAS?

Ja, med TvhClient. Findes både til iPhone/iPad og til Apple TV 4.
Se Apple TV Video præsentation.

Jens
Til top
skuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 10:03
Hej,
er interesseret i at få mulighed for optagelse af tv - kan man få TvhClient til windows?
kan ikke finde andet end en udløbet app i windows store.

Tak.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu