recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofas Motorola VIP1903. Sort skærm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofas Motorola VIP1903. Sort skærm.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofas Motorola VIP1903. Sort skærm.
    Sendt: 06-November-2016 kl. 12:50
Ret ofte er der bare sort skærm når Stofa-boksen tændes (fra standby).
Det sker intet og man er nødt til at tage strømforsyningen fra boksen og vente på den langsomme genstart.
Er der andre der også døjer med dette problem?

Kan det have noget at gøre med at mit Supra HDMI kabel går fra boksen til NuForce AVP-18 forforstærker og fra AVP-18 via et tilsvarende Supra HDMI til TV'et (Pioneer 508XD)?

Vi modtog boksen ny i dec 2014.

Er der ikke kommet en nyere model? Er den bedre? Hvilke forbedringer er der?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 13:16
Må være den samme box jeg døjede med først i 2015. Havde tekniker på et par gange samt teknisk support ret ofte. Opgav efter et halvt år og returnerede boxen.

Men hvorfor sætter du den ikke direkte til TV med hdmi og et optisk kabel til forstærker?

Redigeret af Kampus - 06-November-2016 kl. 13:17
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 13:24
Der er 3 stk HDMI stik i TV'et, men de 2 deraf er desværre blevet defekte. 
Mit tidligere forstærkersæt havde ikke hdmi. Måtte benytte optisk, som gav problemer med støj ved kanalskifte.

Kører du så uden boks nu eller fik du en nyere udgave?

Jeg er nødt til at have en boks tilsluttet dette TV. Satser på TV'et kan holde 1-3 år endnu med mindre det uheldigvis skulle brænde af.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 14:51
Jeg købte en brugt box der kan det samne - se en udsendelse og optage noget andet samtidigt. Smartdelen fungerede aldrig på Stofa boxen, så det savnede jeg ikke.

Men har fået nyt TV med dobbelt tunere, så bruger hverken mit udmærkede Pio TV eller Boxen med to tunere og harddisk.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 15:11
Tillykke med det nye TV. Hvordan synes du billedet er i forhold til billedet på dit Pioneer? Både fx alm DR1 / TV2 - og bluray materiale? Er det bedre eller på samme højde?
Man får selvfølgelig en masse nye funktioner med et nyere TV.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 15:18
Det nye LED TV klarer det hæderligt. Der er mere pang på kontrast og farver, og betragtnings vinklen er stærkt reduceret. Som jeg har skrevet i anden tråd, foretrækker jeg mit Pio i de 4 mørke vintermåneder.

På BD ligner det meget Pio i billedet, men 65 tommer rykker altså meget på oplevelsen af film.

Redigeret af Kampus - 06-November-2016 kl. 15:28
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 15:28
Hvilket TV har du?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket TV har du?
Pioneer 508XD. Jeg synes det har et dejligt naturligt billede.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket TV har du?

Pioneer 508XD. Jeg synes det har et dejligt naturligt billede.

Det TV har jeg også haft inden det blev byttet ud med fullHD KRP500M. Og det var en opgradering i billedkvalitet der kunne ses. Pioneers generation 9 er mere lysstærkt og klarere farver end generation 8. Og det klarer sig strålende i forhold til de nye LED TV, jeg kan nærmest ikke se forskel.

Redigeret af Kampus - 06-November-2016 kl. 16:01
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu