recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspiller til ISO filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspiller til ISO filer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 14:11
Selvom du ikke kan se, nogle steder, at de nyere WD-bokse kan afspille iso-format, så kan jeg fortælle dig, at du trygt kan stole på, hvad jeg skriver, ellers er det jo ikke så svært, at google "WD TV iso".
Jeg håber, du ikke længere bruger isoer, til andet end de gamle dvdér, du selv har rippet?
Hvis du gør, burde du i stedet forsøge dig med mkver i mindst 720p, som er det mindste, en fladskærm fortjener!
Til top
Spol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 20:49
Iso, er en 1:1 af Dvd'en. Kan du fortælle mig hvordan et andet format kan levere en bedre kvalitet?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:08
fordi iso-containeren er et antikveret måde at lave det på. Problemet er at en iso-fil skal mountes som et dvd-drev (bliver den automatisk i visse afspillere) men det er absolut ikke let på diverse android/medieafspillere som ikke har den fjerneste ide om hvad et drev er. Derfor laver man 1:1 med eksvis makemkv eller lignende som IKKE skal mountes for at virke. Det gør det hele så meget lettere når man skal vælge afspiller fordi de fleste kan finde ud af bare at afspille.
Til top
danop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:51
Jeg blander mig lige med en bemærkning. Jeg har de sidste 5 år haft en fremragende løsning baseret på:

 HDI Dune Prime 3.0 (http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20) og Mymovies.dk som er en database til alle filmene, samt en NAS server og sluttelig AnyDVD fra Redfox til at rippe DVD og Blu-ray, i samarbejde med Mymovies. Løsningen er lidt nørdet, men ikke mere end det er til at finde ud af.

Min HDI Dune 3.0 er en fremragende mediespiller som bogstaveligt "æder alt" inklusiv alle ISO filer i høj kvalitet, og er udstyret med en indbygget blu-ray afspiller, men den jeg jeg nu opdateret til den nye Dune HD Solo 4K, som blot er en kende bedre og hurtigere.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af danop danop skrev:

HDI Dune Prime 3.0 (http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20)

Ved du om den også kan afspille 3D-Blu-ray images (ægte 3D ikke side-by-side) ?
Det er det eneste min Dune Smart D1 ikke kan (i forhold til mit brug).

Mvh Peter
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Oprindeligt skrevet af danop danop skrev:

HDI Dune Prime 3.0 (http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20)

Ved du om den også kan afspille 3D-Blu-ray images (ægte 3D ikke side-by-side) ?
Det er det eneste min Dune Smart D1 ikke kan (i forhold til mit brug).

Mvh Peter

Nej det kan den ikke, den har kun HDMI 1.3. Og de eneste Dune afspillere der kan afspille 3D med subtitles også vist i 3D er Dune HD Solo 4K og Dune HD Solo Lite.

Popcorn Hour har også to afspillere der afspiller 3D Blu-ray images med subtitles også vist i 3D, og  det er Popcorn VTEN og Popcorn A500
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af danop danop skrev:

HDI Dune Prime 3.0 (http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20)
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Ved du om den også kan afspille 3D-Blu-ray images (ægte 3D ikke side-by-side) ?
Det er det eneste min Dune Smart D1 ikke kan (i forhold til mit brug).
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Nej det kan den ikke, den har kun HDMI 1.3. Og de eneste Dune afspillere der kan afspille 3D med subtitles også vist i 3D er Dune HD Solo 4K og Dune HD Solo Lite.

Popcorn Hour har også to afspillere der afspiller 3D Blu-ray images med subtitles også vist i 3D, og  det er Popcorn VTEN og Popcorn A500

Super info, mange tak.
Ved du om de nævnte afspillere også kan klare dvd images ? Dune HD Solo 4K ser umiddelbart ud som om den kan, men det står ikke klart og tydeligt i specs.

Mvh Peter
Til top
danop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 09:03
Hej Peter
Emnet for denne tråd: afspilning af ISO filer er netop det du spørger om. En ISO fil er et DVD IMAGE, og det mestrer alle Dune afspillere
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af danop danop skrev:

Emnet for denne tråd: afspilning af ISO filer er netop det du spørger om. En ISO fil er et DVD IMAGE, og det mestrer alle Dune afspillere
Grunden til jeg spurgte var fordi jeg har fået at vide at en af Dunes 3D afspillere (nok deres første) ikke havde support for DVD-iso, så det kunne måske også gælde for nyere afspillere.

Og da jeg leder efter en afspiller der kan klare DVD og Blu-Ray iso's (også 3D Blu-Ray's) og afspille dem med menu og det hele så ville jeg da gerne have det bekræftet.

Lige nu klare jeg mig med en Dune Smart D1 og en billig Blu-ray afspiller til 3D film, men sidstnævnte vil jeg da gerne af med.

PS: Jeg ved godt at 3D er dødt og at det kun lever hos mig indtil jeg på et tidspunkt skifter TV.

Mvh Peter

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Oprindeligt skrevet af danop danop skrev:

Emnet for denne tråd: afspilning af ISO filer er netop det du spørger om. En ISO fil er et DVD IMAGE, og det mestrer alle Dune afspillere
Grunden til jeg spurgte var fordi jeg har fået at vide at en af Dunes 3D afspillere (nok deres første) ikke havde support for DVD-iso, så det kunne måske også gælde for nyere afspillere.

Og da jeg leder efter en afspiller der kan klare DVD og Blu-Ray iso's (også 3D Blu-Ray's) og afspille dem med menu og det hele så ville jeg da gerne have det bekræftet.

Lige nu klare jeg mig med en Dune Smart D1 og en billig Blu-ray afspiller til 3D film, men sidstnævnte vil jeg da gerne af med.

PS: Jeg ved godt at 3D er dødt og at det kun lever hos mig indtil jeg på et tidspunkt skifter TV.

Mvh Peter


Skal du have menu ved afspilning så er det Solo HD 4K du skal have fat i, skal du have menu på Solo HD Lite skal du betale et månedsabonnement for at aktivere full menu support.

DVD isoer kan have lidt problemer med menu, men det bliver bedre og bedre for hver firmware update.

Og i min optik er 3D bestemt IKKE dødt. 3D på 104" stort lærred er bare SUPER!!!! Tongue


Redigeret af jespermart - 12-December-2016 kl. 10:09
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Spol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 13:29
Jeg endte med at købe en Dune HD Max som afløser for min WD Live TV. 
Dune'n er noget større en WD Live TV boksen, og den har også en blæser som suser lidt, men jeg er super tilfreds med den.

@Danop det lyder interessant med Mymovies.dk, da jeg altid har savnet en overskuelig tilgang til filmene, så det vil jeg kikke nærmere på, og hvis det er i orden sende dig en PM hvis du har nogle tips til at får det til at spille sammen.

I forhold til det oprindelige problem, hvor WD boksen, ikke længere kunne læse den eksterne HD, så har en af mine kollegaer et tilsvarende set-up, og det viste sig at han også havde fået det samme problem med at boksen ikke længe kunne se hans HD. 
Han løste det ved at kopiere filmene til en anden HD og formatere den første, så kunne WD boksen se den igen, så det tyder på at noget i headeren på HD'en er blevet ændret, som gør at WD boksen ikke længe kan se den. 
Min Dune boks ser dog fint den HD som WD boksen ikke længere kunne se, så det kunne tyde på at WD Live TV boksen, er lidt sårbar på det punkt.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 06:23
Mange tak til Jesper mf. for god info, det er virkelig noget jeg kan bruge!
Også en tak/undskyld til Spol for 'lån' af tråden.

Mvh Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu