recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee You See Humax Boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee You See Humax Boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bratzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bratzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee You See Humax Boks
    Sendt: 18-November-2016 kl. 11:17
Jeg er ved at skulle skifte fra Yousee Samsung boxen til den nye Humax box. Nu har jeg en del gamle optagelser fra TV jeg meget gerne vil gemme - hvordangør man det?

Jeg har lige fået en Samsung BD-H8500N, kan jeg overspille disse TV udsendelser til denne HDD.Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:26

Super kort svar. NEJ.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:32
Et generelt problem ved usb optagelser, du har dem kun til låns! Når apparatet, hvor optagelserne er taget fra, går i stykker, er optagelserne tabt.

Hvis du agter at gemme optagelser for stedse, skal du over i en Panasonic bluray optager, hvor der kan brændes bluray skiver.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:37

Der er intet USB med i det, det er på en intern HDD. Det eneste der kan gøres er at optagelserne forbliver på boksen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bratzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bratzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:49
Tak for svarene, men desværre ikke opløftende.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:53

Udstyret er ikke beregnet til at optagelser kan flyttes, så du må leve med at have dem liggende hvor de er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Bratzon Bratzon skrev:

Jeg er ved at skulle skifte fra Yousee Samsung boxen til den nye Humax box. Nu har jeg en del gamle optagelser fra TV jeg meget gerne vil gemme - hvordangør man det?
Hvis det er denne:

har den SCART stik, så du kan overspille i SD format til en harddisk/DVD recorder, eller en audio/video grabber på PC, i stil med:
 
Men det er afspillet i "real time", så tager en del tid, og resultat har være omsat til analog og tilbage.

EDIT: 
Oprindeligt skrevet af Bratzon Bratzon skrev:

Jeg har lige fået en Samsung BD-H8500N, kan jeg overspille disse TV udsendelser til denne HDD.Smile
Den kan kun optage fra antenne, så kan ikke anvendes til det Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 18-November-2016 kl. 12:59
Til top
Bratzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bratzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:36
Hej Jørgen T
Tak for info, det vil jeg prøve når jeg får fat i en Video-grabber.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:40

Du kan jo bare lade det være hvor det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et generelt problem ved usb optagelser, du har dem kun til låns! Når apparatet, hvor optagelserne er taget fra, går i stykker, er optagelserne tabt.

Hvis du agter at gemme optagelser for stedse, skal du over i en Panasonic bluray optager, hvor der kan brændes bluray skiver.
Hvis du vil have mulighed for at flytte på optagelser, så er der også andre muligheder end Panasonic........
miri
Til top
Claus W Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus W Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 18:54
Hej Bratzon

Ta' det helt roligt,Yousee vil ikke have den gamle boks tilbage.
Har selv for 6 måneder side hentet den nye boks i en Yousee butik.

Fik efterfølgende mail fra Yousee om selv at bortskaffe den gamle boks på genbrugspladsen.

Så du kan jo se dine optagelser når du har tid.

Claus

Redigeret af Claus W - 18-November-2016 kl. 18:55
Til top
Bratzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bratzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 00:16
Så løser det jo alle problemer, men det villet have været bedre om det hele var på en box. Nå pyt.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu