recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af StartForfra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug af StartForfra

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brug af StartForfra
    Sendt: 23-November-2016 kl. 23:28
Lige et surt opstød til Stofa (faktisk to) og deres StartForfra funktion Dead

Så her til aften det tyske drama "Terror AKA The Verdict" forskudt omkring en times tid. Utrolig tankevækkende film, der slutter af med at seerne kan afgive en stemme med skyldig eller uskyldig, hvorefter domsafsigelsen vises ud fra flertallet fra seerne. DR2 havde dog valgt at vi i DK ikke skulle stemme, men blot se den afslutning, som 7 mill. tyske stemte for, da den blev vist der. Så langt så godt.

Og hvor pokker vil jeg hen med det? Jo, domsafsigelsen var tilsyneladende en særskilt udsendelse ifølge programguiden, hvilket jeg ikke havde bemærket. Da jeg jo så filmen forskudt, fik jeg derfor kun set de første 5 minutter af domsafsigelsen. Og jeg kunne ikke starte domsafsigelsen forfra, da DR kun har StartForfra og ikke StartForfra+ rettigheder til den. ARGH! AngryAngryAngry

Hvorfor pokker kan Stofa/Zaptor ikke bare fortsætte med de efterfølgende udsendelser med samme forskydelse som man var igang med? Ovenstående eksempel er selvfølgelig et meget specielt tilfælde, men det er et problem jeg jævnligt får når udsendelser bliver forsinket mere end de 5 minutter, som StartForfra normalt kører efter planlagt tid. Der er heldigvis StartForfra+ på det meste efterhånden, så man "blot" bliver straffet ved at man skal gense 5 minutter igen, men det er sgu surt når den efterfølgende udsendelse ikke kan genstartes længere, men kunne have været genstartet mens den var igang.

Det kan jeg da ikke være den eneste der oplever??


Et relateret problem, er Stofas håndtering af StartForfra vs. StartForfra+
Hvis man starter en udsendelse forfra mens den er igang, så bliver det altid efter StartForfra betingelserne, også selvom tv-kanalen reelt giver StartForfra+ betingelser til programmet. Det betyder at udsendelsen udløber langt før den egentlig burde. Jeg har ofte flere ting i kø, og døjer jævnligt med at programmer udløber mens jeg ser dem. Jeg kan selvfølgelig starte den forfra igen med StartForfra+ efterfølgende, men så skal man jo typisk se en stor del af udsendelsen igen. Det virker tåbeligt, og er det ikke en fejl i Zaptor, eller er det virkelig noget tv-kanalerne kræver?


Ja, jeg er sur Angry
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu