recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk eller NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk eller NAS?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Kører Symology DS213 der laver backup af ca. 45GB data (musik & billeder) til Amazon Glacier. Det koster mig omkring 2 kr. per måned, hvis man kan leve med at gendannelse af filer kan tage op til 24 timer. 
Hvs jeg har forstået Amazon G korrekt vil det dog koste dig et betydeligt beløb at lave en fuld gendannelse.........i dette tilfælde er det jo også noget mere end 45 GB, så det blveir vist ret dyrt?!?!
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
GuggiZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GuggiZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 11:42
Tak for svarene - Med næsten 1 TB data der skal laves backup af, så vil jeg bruge en kombination af cloud og fysisk backup. Det ville have været ideelt med en kammerat el.lign. der kunne have/ havde en nas stående som min backup kunne ligge på. Men det har jeg ikke og at sætte en op hos en ven med alt hvad det kræver af hylde plads og lednings trækken så er det ikke en mulighed for mig.

Men som sagt: det bliver en kombination af cloud og fysisk istedet.

Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Kører Symology DS213 der laver backup af ca. 45GB data (musik & billeder) til Amazon Glacier. Det koster mig omkring 2 kr. per måned, hvis man kan leve med at gendannelse af filer kan tage op til 24 timer. 
Hvs jeg har forstået Amazon G korrekt vil det dog koste dig et betydeligt beløb at lave en fuld gendannelse.........i dette tilfælde er det jo også noget mere end 45 GB, så det blveir vist ret dyrt?!?!

Mit foreslag var egentligt blot at trådstarter med en NAS kunne lave backup af vigtige data (billeder/musik/dokumenter) til Amazon Glacier til en meget lav pris således at de data ikke forsvandt i tilfælde af brand/tyveri. 

Ifølge denne uofficiellle beregner vil det koste mig omkring 125 kr. at gendanne 45GB hvis jeg venter 24 timer, og omkring 600 kr. hvis det kun skal tage 4 timer. Om det passer det er svært for mig at vurdere. Men det er en pris jeg er villig til at betale hvis mit hus brænder ned, eller tyven løber med udstyret. 

http://liangzan.net/aws-glacier-calculator/

Men hvis du kan anvise en billigere løsning er jeg da lutter øre :-)

Apple & Sonos entusiast
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 14:40
Hej wingum,
det forstås.....det var også mere for at påpege at prisen på amazon er en svær størrelse og hvis man kommer med en 1 TB er det måske nok billigere og bedreat kigge andet sted.......men jo, det r jo ikke sikkert man nogensinde for brug for sin kopi i skyen!
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 22:54
Jeg bruger crashplan til backup.
Jeg køber plads i skyen, men har samtidig også plads på en kammerats computer, og han har plads på min.
Lige nu har jeg omkring 1,3TB familie video og billeder som jeg ikke ønsker at miste.
Det er ikke nødvendigt at købe plads i skyen hos crashplan, for man kan med deres program godt være flere om at dele plads med hinanden, for på den måde at opnå optimal sikkerhed.

https://www.crashplan.com/en-us/

Redigeret af Notfast - 02-Maj-2017 kl. 22:55
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu