recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: UHD på Xbox One S via Onkyo TX-NR656 driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: UHD på Xbox One S via Onkyo TX-NR656 driller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: UHD på Xbox One S via Onkyo TX-NR656 driller
    Sendt: 02-Januar-2017 kl. 21:06
Hej

Jeg har netop købt en Xbox One S og en enkelt UHD film (Jason Bourne) men jeg har svært ved at få den til at afspille 4K over receiveren.

Mit setup er:
TV: Samsung HU7505 (med HDMI 2.0)
Receiver: Onkyo TX-NR656
og så min Xbox One S

Hvis jeg forbinder min Xbox direkte til TV'ets port #3 (MHL porten der ifølge manualen er den eneste der understøtter 4K input og HDCP 2.2) så er både XBox (styresystemet) i 4K og når jeg afspiller UHD filmen via Blu-ray appen så er den også i 2160P.

Men hvis jeg forbinder min Xbox via min Onkyo receiver (port 1-3 er eneste der understøtter 4K input og HDCP 2.2) så skifter den fra 2160P til 1080P når jeg starter Blu-ray appen og dermed afspilning af UHD filmen.

Er der en setting jeg har glemt? Eller nogle som har en god ide? 

Tak!


Redigeret af Sylvest - 03-Januar-2017 kl. 07:58
.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Eller nogle som har en god ide? 

Hej.

Jeg tænker på om begge dine to HDMI kabler kan klare 4K?

Hilsen Carsten.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 22:03
Hej.

Jeg har prøvet at bruge det samme kabel til først tv dernæst receiver og det virker kun på tv'et

/Sylvest
.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 22:19
Hej.

Jeg tror at jeg skal undskylde at jeg ikke læste dit indlæg rigtigt.

Jeg troede at du prøvede at lave pass through gennem Receiveren.

Det er sådan du skal forbinde det.

X Box - receiver - TV

Og til det kræves to 4K HDMI kabler. Et mellem X Box og Receiver. Og et andet mellem Receiver og TV.

Hilsen Carsten.


Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 22:30
Er det ikke også det han prøver?

Jeg tvivler på at han har kørt xbox i receiver og derefter forventer trådløs forbindelse til tv.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 07:58
Problem solved!
 
Det var mig som var et kvaj.
 
Mit HDMI kabel fra receiver til TV står normalt i port #1 som understøtter ARC. Det glemte jeg at flytte til port #3 som er det eneste der understøtter 4K input og HDCP 2.2 når jeg testede via receiver.
 
Godt nytår og tak for hjælpen.
 
 
.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu