recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå alt fra = bedre billede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå alt fra = bedre billede?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå alt fra = bedre billede?
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 13:39
Nu har jeg læst en del kalibreringssider, test osv af diverse tv (primært OLED)

Hvorfor er det lige jeg skal betale for at producenten udvikler alaskens "smarte" billedbehandlingsting, når der gang på gang bliver fremhævet at man skal slå det hele fra?

Er det fordi hr&fru Danmark køber et 800hz tv fremfor et 50hz? 

Eller er der nogen indstillinger der rent faktisk giver mening hvis man fx ser naturprogrammer kontra action - selvom jeg ALDRIG kommer til at skifte indstillinger ift. hvad der bliver vist på skærmen

Allerhøjest skifte mellem indstillinger til dag/aften belysning i stuen - men det er måske bare mig?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 13:50
Du betaler for det fordi den slags lortefiltre sælger TV til dumme mennesker.

Slå ALT af den art fra og glem at indstillingerne eksisterer. Du skal også huske at indstille skarphed til nul/neutral.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 13:55
Lige netop Oled har brug for noget motion hjælp, læste jeg i Bantams kalibrerings følgeton.

For mit eget TV's vedkommende, et LED bagbelyst, er "Intelligent Frame Creation" sat til minimum ifm prof kalibrering.

Så helt unødvendigt er det nok ikke alligevel.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 15:00
Hvis det er "nødvendigt", så er der noget helt galt med displayet, eller folks forventninger til hvad man kan gøre med 24 eller 25 billeder i sekundet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 15:04
Ja det er fuldstændig forkert. Plasma havde ikke behov for den slags. Men nu er det også det nye Oled, som ikke er færdigudviklet.

Redigeret af Kampus - 09-Januar-2017 kl. 15:04
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 15:51
Det kan vel også have noget med smag at gøre. Det er jo ikke alle der har den samme opfattelse af, hvad et godt billede er.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

... eller folks forventninger til hvad man kan gøre med 24 eller 25 billeder i sekundet.

This Smile ^^^^

Plasma havde fordelen af at hvert enkeltbillede blev vist kortere tid. Det gav højere skarphed ved panoreringer, men det gav til gengæld også "plasmaflimren".

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 16:16
Dumme er vi nok ikke men ikke så klog som dig,
intet er svært når man først får det lært.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 16:49
Til Fodbold/ sport har jeg motion systemet slået til på et absolut minimum, til alt andet så er det slået totalt fra, jeg har nu aldrig haft eller set et bedre billede end det der er på LG E6V, også selvom jeg var meget glad for mit Pioneer 608, så er der altså ingen sammenligning, jeg var dog selv lidt skeptisk i starten omkring OLED, OLED er nok ikke perfekt, et sådan tv findes ikke og kommer nok heller aldrig men de kommer dog tættere og tættere på. Men fjern nu bare alle de filtre som absolut igen gavn gør.
Der er intet tv der er færdig udviklet, og heldigvis da. Så kan vi forbruger købe noget nytTongue
Led tv er heller ikke færdigudviklet og bliver det nok aldrig, der bliver jo stadig kogt suppe på den teknologi, desværre.

2017 bliver nok året der kommer til at står i OLED's tegn

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 09:31
Tror også man skal huske på hvad kildematerialet er. På mit Pana 55ST50 havde jeg slået noget "fame korrektion" til og ved 50hz TV afspillet gennem MrMC på ATV4 var der ingen problemer, 60hz film gennem itunes var også ok, mens 24/25p rippede material hakkede! Alt spillede fint efter jeg slå overstående fra! Og jeg bemærker så ikke den store jidder selvom ATV4 står på 50hz!

Så jeg tror altså også, det kommer meget an på hvad man ser.......hvis det bare er TV altid, så er det nok ikke noget man ligger mærke til eller piller ved!  
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 09:38
må også indrømme jeg stadig har 5:5 Pulldown slået til på min gamle Z3000 projektor, det gjorde bevægelse blev håndteret meget bedre i f.eks. The dark knight, men alt 120hz og andet bullshit blev slået fra, har kørt samme filosofi på alle mine tv.

det betyder ikke der ikke stadig er billedbehandling der foregår, som også koster penge.

for der sker stadig MEGET i motoren, også derfor visse tv har SLEM inputlag.

dog eneste jeg mangler, er at jeg ALTID 100% kan slå backlight justeringer fra på tv.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu