recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minecraft server i skyen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minecraft server i skyen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Minecraft server i skyen
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 18:48
Jeg har været ved at kikke på at smide en minecraft server på en Raspberry Pi 3 til ca 5 samtidige brugere (har prøvet med en enkelt på en RPI B+), men tror ikke det kommer til at køre som knægten forventer. Jeg ønsker ikke at have en stor strømslugende PC stående 24/7.
Så er alternativet ikke at leje en i skyen ?
Er der nogen der har erfaringer men en udbyder, samt priser
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 17:30
Jeg tror du vil opleve at priser i skyen for computerkraft er dyrere end den strøm en maskine benytter.

Amazon Web Service give 1 års gratis micro computer i skyen til at lege med.

Bedste løsning er selvfølgelig hvis en ven kan give dig en under-bordet virtuel maskine på sit arbejde.

Ellers skal du måske kigge på en NUC5PPYH som måske er kraftig nok til det du ønsker?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 18:41
Har ikke selv nogen erfaring med at lave sin egen server i skyen, men fandt dette:

Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 18:54
Har i øvrigt selv forsøgt at få en spigot minecraft server til at kører på min nye DS116 uden held desværre.
Mvh Jesper
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 19:13
Har haft en server kørende i amazon's "sky" og det løb hurtigt op i 40 - 60 kr om måneden...så vidt jeg husker
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 20:33
Prøv MC-host.dk
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 23:10
Jeg har tidligere prøvet en lightweight udgave af en Minecraft server på RasPi2 fra https://cuberite.org
Det fungerede faktisk ok, så mon ikke RasPi3 kan trække lidt
Flere folk.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu