recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der forskel på kvaliteten af antenne kabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der forskel på kvaliteten af antenne kabler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der forskel på kvaliteten af antenne kabler?
    Sendt: 17-Januar-2017 kl. 15:08
Hej,

Jeg har et 8 år gammelt antennekabel mellem min stofa stikdåse og modemet til min stofa boks. I en middel kvalitet, dvs. ikke det billigste men absolut heller ikke det dyreste. Det virker fint i dag.

Nu har jeg fået et dejligt OLED55b6v tv og vil stadig gerne køre signalet via stofaboksen pga. de ting den kan tilbyde.

Og så kommer mit store spørgsmål - er der sket en masse indenfor denne type kabler eller kan jeg blot bruge det kabel jeg har i dag?  Hvis jeg skal have et nyt - hvad skal jeg så gå efter?

Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 15:26
Har du problemer med det nuværende? Hvis ikke, så er der ingen ko på isen. Et antennekabel er hovedsagligt defineret ved hvor godt det er afskærmet. Men du er ikke i tvivl hvis der er støj på linen.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Har du problemer med det nuværende? Hvis ikke, så er der ingen ko på isen. Et antennekabel er hovedsagligt defineret ved hvor godt det er afskærmet. Men du er ikke i tvivl hvis der er støj på linen.

Nej ingen problemer men høre pt. med en gammel plasmaskærm og var så usikker på om kablet måske nu ikke var godt nok til OLED. F.eks. har Hdmi stik jo ændret sig end del over de sidste 7-8 år.....det her med kablerne er lidt en "ukendt" verden for mig.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 20:35
Hvis billedet står stabilt uden pixeleringer eller forstyrrelser kan du roligt beholde dit nuværende antennekabel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:05
Hvordan er dine erfaringer ellers indtil videre i forhold til tv-kiggeri via Stofa? Jeg har selv luret lidt på denne skærm, men da jeg kiggede tv-signal i Hifi Klubben blev jeg godt nok en anelse skuffet. Synes ikke det stod så skarpt som min 3 år gamle Sony LCD. 4K/HDR stod dog fremragende.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hvordan er dine erfaringer ellers indtil videre i forhold til tv-kiggeri via Stofa? Jeg har selv luret lidt på denne skærm, men da jeg kiggede tv-signal i Hifi Klubben blev jeg godt nok en anelse skuffet. Synes ikke det stod så skarpt som min 3 år gamle Sony LCD. 4K/HDR stod dog fremragende.

Det kan jeg desværre ikke sige dig lige nu da det ikke er sat op endnu men jeg har en kollega som er vældig glad for sit magen til mit.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 23:08
Hehe...ok...helt i orden
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Nej ingen problemer men høre pt. med en gammel plasmaskærm og var så usikker på om kablet måske nu ikke var godt nok til OLED. F.eks. har Hdmi stik jo ændret sig end del over de sidste 7-8 år.....det her med kablerne er lidt en "ukendt" verden for mig.


Nææh, der er faktisk ikke sket noget med HDMI-stik - de er stadig de samme.
Og HDMI-kablerne er der heller ikke sket så meget med. HDMI-standarden derimod har fået nogle "opgraderinger".

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu