recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken vandhane med kogende vand?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken vandhane med kogende vand?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vestegnen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2015
Sted: brøndby strand
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vestegnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:29
Jeg har selv en quooker og har monteret både quooker og Grohe hos kunder vil til hver en tid vælge quooker grohes kræver en del plads der skal vandfilter på og kobles på afløb
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 12:33
og hvad skal man så vælge tre år senere? Er der kommet nogle nye, man skal overveje? Er der nogle gode erfaringer?
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:53
Vi anskaffede en Quooker for ca. 1 år siden. Den er vi super glade for. og vi oplever heller ikke at det er noget problem at den "sprutter" lidt. Som der skrives længere oppe så holder man den blot 1 cm nede i koppen/gryden. 

Til top
Eis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 22:58
Synes valget i meget høj grad afhænger af om der er meget hårdt vand (kalk) i dit område, for det kan den ikke klare.
Har haft Quooker i nok 6 år og er glad for den i det daglige og det er fint den larmer, så man ikke stikker hænderne ind under kogende vand!

Men er pænt træt af den, når den ikke virker. Har skiftet tank 3 gange og vandhane 1 gang i perioden og det synes jeg bare ikke er godt nok ved en hane til 10k+
Hertil kommer udgifterne til deres SWOP (ombytning af tank) på ca. 1600,- hver gang og udskiftning af hane, igen 1500,- dog med 50% rabat pr. kulance. 

Har gjort mig til vane at tømme den for kalk mindst 1 gang om året og når jeg nævner det for deres support, så bliver jeg nærmest anklaget for at ødelægge deres produkt og at garantien dermed er brudt. Men alternativt skal jeg betale for en ny tank hvert andet år, for der er reklamationsretten jo netop udløbet...suk.

I dag ville jeg vælge noget andet...

Måske et billigere andet dansk produkt, som umiddelbart virker nemmere at servicere selv også selvom andre produkter fylder mere.
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 19:35
Prøv at se på Zegowater det er også dansk og fungere ganske udemærket, jeg har en all in one solo med Tap5 hane, kogende, isvand, danskvand samt alm. koldt og varmt vand i en hane.
Prisen er ikke lavere men de har flere forskellige typer armeturer at vælge mellem, og de udvikler selv det meste og de virker meget ærlige omkring deres produkter.

Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2020 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Tbent Tbent skrev:

Prøv at se på Zegowater det er også dansk og fungere ganske udemærket, jeg har en all in one solo med Tap5 hane, kogende, isvand, danskvand samt alm. koldt og varmt vand i en hane.
Prisen er ikke lavere men de har flere forskellige typer armeturer at vælge mellem, og de udvikler selv det meste og de virker meget ærlige omkring deres produkter.


Spændende produkt ja :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu