recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - PC TV løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa - PC TV løsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Katara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Katara Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa - PC TV løsning
    Sendt: 07-Februar-2017 kl. 12:13
Hejsa,
Spørgsmålet har med sikkerhed været oppe og vænne før, men jeg kan simpelthen ikke se mig ud af den store jungle af tråde. Derfor spørg jeg nu selv.

Jeg overvejer at få Stofa MitTV, men jeg gider ikke betale leje for en boks, når jeg ved jeg enlig bare skal bruge et CI+ modul, og et PCI-E kort til computeren, for at få TV-tuner i den, hvor Stofa virker.

Spørgsmålet er bare hvad skal jeg have?
Hvilken løsning fungere?

Jeg har allerede DVBViewer, da jeg kører alm. TV-pakke igennem en USB DVB-C tuner.
Det eneste jeg derfor mangler, er sådan set bare de rigtige komponenter, for at kunne kører over min PC.

Hvad kan anbefales?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 14:28
Ifølge Stofa kan det ikke lade sig gøre med en PC, da MitTV kræver en Stofa Smart TV boks.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 15:13
Du skal have mindst en enkelt SmartTV boks, til gengæld kan du så se de samme kanaler på alle andre apparater med et Smartcard...

Damn, det var en gammel tråd jeg fik skrevet i! :)


Redigeret af zulfo - 12-Juni-2017 kl. 15:35
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 15:46
Ja der spørges til Web TV, som er tilgængeligt med både TV pakke og bredbånd fra Stofa. Jeg har Stofa app på mine mobile enheder. Ved faktisk ikke hvordan det kommer på en PC.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der spørges til Web TV, som er tilgængeligt med både TV pakke og bredbånd fra Stofa. Jeg har Stofa app på mine mobile enheder. Ved faktisk ikke hvordan det kommer på en PC.


Nej, der spørges til at få MitTV på en PC via en PCI-kortlæser med et SmartCard - det kan man som sådan godt, men det kræver at man samtidig lejer en boks...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der spørges til Web TV, som er tilgængeligt med både TV pakke og bredbånd fra Stofa. Jeg har Stofa app på mine mobile enheder. Ved faktisk ikke hvordan det kommer på en PC.



Nej, der spørges til at få MitTV på en PC via en PCI-kortlæser med et SmartCard - det kan man som sådan godt, men det kræver at man samtidig lejer en boks...

Ikke videre smart når man kan UDEN box med app på tablet og tlf
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der spørges til Web TV, som er tilgængeligt med både TV pakke og bredbånd fra Stofa. Jeg har Stofa app på mine mobile enheder. Ved faktisk ikke hvordan det kommer på en PC.



Nej, der spørges til at få MitTV på en PC via en PCI-kortlæser med et SmartCard - det kan man som sådan godt, men det kræver at man samtidig lejer en boks...

Ikke videre smart når man kan UDEN box med app på tablet og tlf


Web TV og MitTV er ikke det samme.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der spørges til Web TV, som er tilgængeligt med både TV pakke og bredbånd fra Stofa. Jeg har Stofa app på mine mobile enheder. Ved faktisk ikke hvordan det kommer på en PC.



Nej, der spørges til at få MitTV på en PC via en PCI-kortlæser med et SmartCard - det kan man som sådan godt, men det kræver at man samtidig lejer en boks...

Ikke videre smart når man kan UDEN box med app på tablet og tlf

Men hvis man nu bare gerne vil have sit normale kabeltv-signal vist på sin PC, som der spørges ind til her, og man evt. ikke ønsker alle kanaler, men kun et udvalg (som MitTV giver mulighed for) så kan WebTV i en browser, på en telefon eller på en tablet ikke rigtig bruges til noget...

Det er lidt pærer og bananer....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 20:11
Dyrt med den box
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dyrt med den box

Men måske billigere end den store pakke, hvis man kun vil have nogle enkelte kanaler med sport.

Om noget er for dyrt afhænger helt af hvad ens behov er, men jeg kan da sagtens se at det havde været mere optimalt at man kunne have MitTV uden en boks.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu