recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer lx5090 buzz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer lx5090 buzz

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer lx5090 buzz
    Sendt: 14-Februar-2017 kl. 02:26
Har i dag hentet et brugt lx5090 til 700 kroner og billedet er alt det mit gamle samsung plasma ikke var længere.

Der er dog en meget gennemtrængende buzz lyd som kan høres konstant, og ændre sig i forhold til lyset på skærmen.

Ud fra hvad jeg har læst på diverse sites er det ikke normal plasma buzzing og jeg ville høre om der er noget at gøre ?

Betaler gerne hvis det kan fixes, pioneer gider vel ikke ordne den slags mere gør de ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:50
Pioner har ikke dele til deres plasma mere efter hvad jeg har hørt.

Flere af dem havde buzz lyde især ved lyse scener, men om din har for meget er svært at vurdere.

Tiden er nok løbet fra de ellers fine skærme og betale sig for rep bliver hurtigt meget dyrt,
Tror ikke mange elektronik værksteder vil røre det.

Redigeret af hansie - 14-Februar-2017 kl. 07:51
Til top
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 10:45
Æv. Kan desværre ikke skrue lyden så højt op at man ikke kan høre det. Det er næsten ubrugeligt for mig så højt som den buzzer.
Til top
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:34
Om det er indbild, eller fordi det er i dagstimerne nu så synes jeg ikke det lyder så slemt som da jeg fik sat det til i går aftes.

Det har stået ubrugt i et halvt år om det har nogen betydning ?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:39
Mit tidligere 5090 stod også ubrugt i en papkasse et halvt års tid. Det skulle lige i aktion i en uges tid så forsvandt alt buzz
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:53
Er det rigtigt ? Hvis det er tilfældet her så bliver jeg en lykkelig mand om en uges tid :)

Tak for svaret
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 13:48
Jeg hentede en brugt 5090 i Odense og var generet lidt af buzz i starten.

Fik leget med lys og drive frekvens (så vidt jeg husker) og efter en uge hørte jeg ikke noget til buzz længere. Enten var det næsten forsvundet, ellers er jeg blevet immun overfor det...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 16:58
Jeg har skruet lidt ned for kontrasten ifølge bumtious indstillinger og sat drive til 2.

Håber jeg er vant til det om 1 uge.

Der er ikke noget alternativ for billedet er sku lækkert.

Tak for jeres svar
Til top
kasperth92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperth92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 00:56
Vil bare lige informere de nysgerrige om at den overdrevne buzz er forsvundet og nu er der en mild plasma buzz som ændrer sig alt efter hvor lyst billedet er.

Det er til at leve med selvom det kan høres i de stille scener.

Billedet er bedre end noget andet tv jeg har set så for 700 kroner er det fantastisk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu