recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bør jeg udskifte min 7 år gamle  Pioneer VSX-920
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bør jeg udskifte min 7 år gamle Pioneer VSX-920

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
_Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2017
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér _Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bør jeg udskifte min 7 år gamle Pioneer VSX-920
    Sendt: 28-Februar-2017 kl. 23:08
Jeg har en ca 7 år gammel Pioneer VSX-920 som jeg har været fint tilfreds med. Gider ikke 5.1 længere. Så har lige købt et sæt Klipsch rp-280f. Det ville være oplagt at købe en stereo forstærker, men ville helst ikke undvære muligheden for HDMI indgangen. Derfor overvejer jeg Onkyo TX-NR555 eller Marantz nr1607. Har ikke lyst til at bruge mere end ca 4.000 kr. Ville der være noget lydmæssige fordele ved en sådan udskiftning? Eller er jeg helt vækLOL   
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 00:29
Du kan jo nøjes med en HDMI-splitter ved siden af? Hvad skal du decideret bruge HDMI til i en stereo forstærker?

Når du alligevel skal køre ren stereo, så vil jeg bestemt mene, at der er noget at hente i en dedikeret stereo forstærker.
Til top
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:13
Må jeg forslå denne: Denon AVR-X1300W?
Den her noget mere output til dine højtalere, tænker det kan være en fordel hvis du køre med gulvhøjtaler.

- J
Til top
_Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2017
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér _Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du kan jo nøjes med en HDMI-splitter ved siden af? Hvad skal du decideret bruge HDMI til i en stereo forstærker?

Når du alligevel skal køre ren stereo, så vil jeg bestemt mene, at der er noget at hente i en dedikeret stereo forstærker.

Syntes bare det er nemmere at det hele samles i forstærkeren så billede og lyd følges ad. Vil der være noget at hente ved at skifte til en af de nævnte modeller? Tænker mere vil jeg kunne høre at lydkvaliteten bliver forbedret? 


 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 14:32
Nej.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
_Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2017
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér _Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du kan jo nøjes med en HDMI-splitter ved siden af? Hvad skal du decideret bruge HDMI til i en stereo forstærker?

Når du alligevel skal køre ren stereo, så vil jeg bestemt mene, at der er noget at hente i en dedikeret stereo forstærker.

Ville jeg kunne hente noget ved at købe denne ?

http://www.lydogbillede.dk/test/hi-fi/stortest_syv-streaming-forstaerkere/pioneer-sx-n30dab/ 

Den har nogle af de ting jeg søger også er den til at betale. 



Til top
_Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2017
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér _Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 21:03
Nu har jeg købt en Pioneer sx-n30. Nogle som har erfaringer med den?

 http://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/def/products/sx-n30















Redigeret af _Jensen - 03-Marts-2017 kl. 21:13
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu