recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtage DVB-T2 fra Tyskland OG fra Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modtage DVB-T2 fra Tyskland OG fra Danmark

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:17
På et andet forum skrev en bruger d. 26.06.2020 (efter overgangen til DVB-T2 HEVC i Tyskland) følgende:

Her i grænselandet vækker det undren – især at man ikke udsender nogle flere public service kanaler (ÖR) som 3Sat, Phoenix eller arte. Disse kan jo modtages via antenne op til Kolding/Esbjerg området, stort set på hele Fyn, Sydsjælland og Lolland/Falster – samt via satellit selvfølgelig. Jeg kender flere som bor (på den danske side af grænsen) der har Yousee med boks. De har så sat en DVB-T antenne direkte til deres tv hvor de modtager de 15 gratis DVB-T2 kanaler fra Flensburg-Engelsby.

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:


Jeg har brug for de kanaler i forbindelse med VM-slutrunden. Streaming har det ofte med at gå ned, når mange ser med på en gang, og det kunne let tænkes at ske under VM. Det er derfor, at jeg gerne ville modtage kanalerne via antenne.

Jeg har brugt streaming af de tyske kanaler på daglig basis de sidste par år og har endnu ikke oplevet at de går ned.
Nedbrud kan selvfølgelig ske, især hvis man ikke abonnerer på en VPN med tilstrækkelig serverkapacitet, men jeg har som sagt ikke oplevet det - heller ikke medens der har været sendt fra større events.
Jeg tænker, at de tyske kanaler har en tilstrækkelig serverkapacitet til at håndtere også større events med mange brugere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:

Jeg bor i Kolding. Kan jeg modtage DVB-T2 fra Flensborg uden enorme antenner og dyre antenneforstærkere? Kan det modtages med en "almindelig" udendørs antenne?


Kolding er som mange andre danske byer på østkysten af Jylland "et hul i jorden".

Så uden at kende hvor i Kolding du borg, er det svært at svare andet end "måske".
Danmark syd for Kolding er ret fladt, så bor du i Vonsild er der gode chancer, bor du derimod i Seest bor du bag en bakke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Kolding er som mange andre danske byer på østkysten af Jylland "et hul i jorden".

Så uden at kende hvor i Kolding du borg, er det svært at svare andet end "måske".
Danmark syd for Kolding er ret fladt, så bor du i Vonsild er der gode chancer, bor du derimod i Seest bor du bag en bakke.


Klaus

Jeg bor på 2. sal i en lejlighed med altan mod syd. Gør det en forskel? Eller havde det kun gjort det, hvis det havde været 10. sal? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:12
Du kommer aldrig til at kunne gøre det med en af de der små smarte aktive antenner (skrammel) som de populært kalder dvb-t2 antenner.
Anden sal, ja, mod syd ja, hvor langt kan du se mod syd?

Står der en bygning i vejen 500 meter fra hvor du bor er det ligegyldigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:40
Op med en parabol!!

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du kommer aldrig til at kunne gøre det med en af de der små smarte aktive antenner (skrammel) som de populært kalder dvb-t2 antenner.
Anden sal, ja, mod syd ja, hvor langt kan du se mod syd?

Står der en bygning i vejen 500 meter fra hvor du bor er det ligegyldigt.


Klaus

Jeg kan se ret langt mod syd. Der er nogle huse og bygninger, men de er alle lavere end min position på 2. sal. Jeg kan uden problemer se henover dem. Der er ikke noget, der står i vejen. Alt er lavere en min position. 

Hvilken antenne ville du prøve med, hvis du skulle prøve at få de tyske kanaler ind? 
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Op med en parabol!!

Flemming

Som jeg allerede har skrevet, har mit TV ikke DVB-S2. Ellers havde jeg købt en Selfsat og sat op. Hvis jeg skulle få SAT til at fungere ville det kræve:
  • En parabol
  • LNB, hvis den ikke er indbygget
  • DVB-S2 receiver
  • Antennekabel (medmindre almindeligt antennekabel kan laves om til satellitkabel ved at erstatte stikkene med f-stik)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:

...
Hvilken antenne ville du prøve med, hvis du skulle prøve at få de tyske kanaler ind? 
Jeg ville prøve med en af disse:

2dB højere gain:

Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 23:32
Parabol er ikke en option ift. hvad du går efter så det er udelukket, men ja har selv parabol, og alene  hvad tyske kanaler angår er der jo 100-200 at trække på, så forstår godt at flere siger parabol - for er nok den måde du antenne mæssigt opnår mest stabile klare signal til det du søger og samtidigt det største udbud af gratis kanaler (igen ift. antenne).

Installere app fra tyske gratis kanaler er også nævnt, har under en rejse til udlandet gjort det samme, ARD, ZDF med mere, bibliotek også tilgængeligt, er lidt i tvivl om deres live signal også er tilgængeligt men også 1,5 års tid siden jeg brugte disse app på en shield - Goggle Chrome Cast er jo en billig måde at prøve denne del.

Satte en indendørs stueantenne op hos min bror nede i Åbenrå området, kunne godt trække nogle enkelte tyske med holdbart signal og ellers ustabilt signal fra andre tyske - Kolding er vel ca. 50 km mere nordpå, så med lille antenne tvivler jeg også på projektet.

Er par tanker:

Hvad med at give et par forretninger som gør sig i antenner et kald, AV-Cables, AV-Connection osv.?

Hvad kan man få af forstærkere til små antenner eller indbygget ? (måske spørg fagfolk)

Har nogen et link til sendemaster, signaldækning hvad tyske kanaler angår? (burde måske kunne give noget input man kan forholde sig til osv).

Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 06:20
Du bør også lige indhente tilladelse hos udlejer til at opsætte parabol eller UHF-antenne. Får du ikke det, så er det nok tid at overveje at flytte noget tættere på senderen!LOL

Er tilladelse indhentet, så kan der ses bort fra dette indlæg...


Redigeret af mnielsen - 13-Oktober-2022 kl. 06:39
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 09:17
Tak til jer alle sammen for jeres indspark. Det virker til, at jeg skal prøve at få kanalerne ind på en anden måde end via antenne. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu