recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske den bedste bluetooth højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måske den bedste bluetooth højtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måske den bedste bluetooth højtaler
    Sendt: 21-April-2017 kl. 17:44

Jeg har anskaffet en Dali Katch batteridrevet bærbar højtaler.

Den er jeg meget begejstret for, imponeret over og tilfreds med. Jeg har haft flere mindre batteri/Bluetooth højtalere, men denne er en helt anden klasse.

Inden jeg købte, lyttede jeg til Libratone Zipp og Beoplay A2. Den sidste havde jeg til låns en weekend.

Dali Katch spiller bedst. Ingen tvivl om det. Den har en mere dynamisk og naturlig lyd end de andre to. Hvis man ikke ved bedre, kan man nemt tro det er en "rigtig" højtaler man lytter til.

Jeg er specielt imponeret over hvordan Dali har konstrueret højtaleren med aluminiumschassis og egne til formålet nyudviklede bas og diskant enheder.

Om man kan lide udseendet, er selvfølgelig en smagssag. Den indre skønhed er der ingen tvivl om, som det ses her:




E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 18:25
"Slavebas" er undervurderet
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 18:28
Ja - det virker åbenbart, når der er småt med volumen. Smile

Redigeret af E-gun - 21-April-2017 kl. 18:34
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 19:00
Sakset fra Hifi2you Forum:

En slave enhed simulerer et større kabinet.
Dvs. at man kan sænke resonansfrekvensen for bassystemet.
En slave enhed gør et mindre lukket kabinet større, og sænker dermed resonansfrekvensen, og som følge deraf, så øges frekvensomfanget.
Du skal tænke i, at du på den måde tillader større membranudsving på den aktive enhed, og dermed øget output.
Hvis en pågældende enhed skal gengive andet end blot dybbas under 50-60Hz, så øges forvrængningen drastisk.
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 19:44
Når jeg måler på den med simpelt måleudstyr - Cateater Signal Generator og Faberacoustical Sound Meter - ser det ud til at laveste frekvensområde er lidt under 50 Hz. - Og der er ingen hørbar forvrængning.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 19:56
Og det er ret godt. Det var også nyt for mig at der skulle være forvrængning fra 60 Hz og op.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu