recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BDMV rip PCM vs mkv kompression? Handbrake DVD rip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BDMV rip PCM vs mkv kompression? Handbrake DVD rip

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BDMV rip PCM vs mkv kompression? Handbrake DVD rip
    Sendt: 25-April-2017 kl. 21:35
Jeg har fundet en måde at rippe koncerter med CloneBD til BDMV med PCM lydspor. Efter hvad jeg kan læse mig til i mediainfo er det mkv filer x264 i en BD mappestruktur uden menu med samme effektive kompression.

Jeg vil gerne beholde PCM lydsporet og ikke rippe til FLAC som der kan gøres i handbrake.

Det store spørgsmål er så, er det lige så effektiv kompression af billede som ved en almindelig BD mkv rip, når jeg ripper til BDMV?


Jeg benytter handbrake til at rippe DVD i, hovedsageligt PAL med anamorphic til Loose, Cropping automatisk. Framerate 25. Encoder Level 3,1, profile til high, audio pass through og constant quality på 14 til film og nogle gange nede på 15.

Jeg synes der kan ses forskel på kvalitet på projektor, især omkring pixel. Det er ikke så udtalt på fladskærm.

Hvad sætter i Constant Quality til på DVD i handbrake?


Redigeret af JackD84 - 25-April-2017 kl. 21:58
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 11:17
Hej JackD84,

Når du ripper dvd, bruger du så Deinterlace? Jeg oplever tit at der kommer streger ved bevægelser på min 65" skærm, Deinterlace skulle afhjælpe det, noget du har erfaring med?

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 12:23
Jeg har sat den til off. Jeg lader deinterlacing ske i afspiller. Det er formodentlig der du har fejlen.

Måske du deinlacer både i handbrake og i din/dine enheder hvor du afspiller.

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 15:18
Hmm min afspiller står til auto og med film, hvor jeg ikke har aktiveret deinterlace i handbrake er problemet der. Jeg må rode lidt med det, kunne godt være du havde haft samme problem:)
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 15:24
Jeg har den også på 50 hz og 25 fps. Jeg ripper først med CloneDVD. NTSC er andre indstillinger. Brug Mediainfo til at se, hvad filen indeholder. Ved at gå ind i mappen, hvor den filmen.

Du kan også lade disse indstillinger være på instilling same as source.

Du skal vide om filmen er NTSC eller PAL. Jeg konverterer dem til det samme, som media info ser på filen i mkv. 

Hver opmærksom på PCM kan konverteres til FLAC. Du skal være opmærksom på om audio er 16 bit eller 24 bit, hvis det skal gøres helt efter bogen. Jeg lader audio være det er med DTS og DD.



Redigeret af JackD84 - 29-September-2017 kl. 15:40
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 21:42
handbrake er ikke et program til at rippe med. Det er udelukkende et program til at encode video og lyd med. hvis jeg var dig ville jeg bruge makemkv. her får du den rå uforfalskede lyd og videokvalitet i 1:1 kopiering (og IKKE reencoding som med handbrake) uden at ændre i noget som helst. Du vælger selv hvilke lydformater du vil have med fra det originale. 
MKV er intet andet end en beholder for indhold. Det være sig video, lyd, undertekster etc. hvilke codec's der er brugt til at encode video og lyd med har intet med MKV-formatet at gøre. det kan indeholde hvad som helst. BD's er så typisk encodet i h.264 eller vc1 (MS udgave af mpeg4)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu