recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre UHD tv og valg af Blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre UHD tv og valg af Blu-ray afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ældre UHD tv og valg af Blu-ray afspiller
    Sendt: 20-Juni-2017 kl. 00:34
Har et ældre UHD tv (LG 55ub820v) og er ved at være træt af at bruge min PS3 til BluRay - men hvad skal man vælge.
Kan mit tv overhoved vise en film fra en 4K UHD Blu-ray?

Hvis det ikke kan - er Sony UHP-H1 så et fornuftigt valg?
Konens veninder kommer ofte med en CD (og har pt ikke et CD drev i huset) og den kan køre direkte til Sonos.

Er der evt en anden afspiller der er mere optimal til en pris omkring 1500kr?

Håber på at mit TV holder et par år mere så jeg gider ikke "en fremtidssikker" løsning - men bare en der virker fint med mit nuværende setup (3D HD er dog er must til min projektor)

Hvis mit tv mod forventningen godt kan vise 4K UHD - er Sony UBP-x800 så et fornuftigt valg eller hvad kan I anbefale i prisleje omkring 3000kr

Hvor hurtig opstartstid kan man forvente i dag - opstartstiden er en af de ting som irriterer familien på ps3'en
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 17:42
Tillægs info - Mit tv har følgende specs:
H.264 codec: 4K/30P
HEVC codec: 4K/30p (USB og internet streaming Only)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 18:00
Jamen jeg har såmænd for længst været inde og kigge på dit TV´s specifikationer. Og det som gør meget meget i tvivl er netop beskrivelsen af HEVC funktionen. Jeg tror ikke umiddelbart at dit TV kan håndtere 4K fra en BD afspiller.

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå ind og tale med en forhandler, og forklare ham din situation. Måske kan du låne en afspiller. I øvrigt mener jeg at Panasonic Centrene har tilbud på DMP-UB700, og så er du godt kørende fremover. Edit: Den er på tilbud:

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/dvd-blu-ray/afspillere/panasonic-ub700-4k-uhd-blu-ray.htm


Pøj pøj med det   Smile


Redigeret af Hother - 20-Juni-2017 kl. 18:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 18:17
Takker - hvis man bare havde dit tv var problemet løst ;)
Jeg må en tur forbi Panasonic centeret i Søborg næste weekend medmindre der er nogen der kommer med flere guldkorn
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu