recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090 problem... rødt skær
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer 5090 problem... rødt skær

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5090 problem... rødt skær
    Sendt: 15-Juli-2017 kl. 11:31
Har købt en 5090 som afløser for min 507er..
Har lidt træls problem... når mørket falder på har den et rødt skær i det der burde være helt sort, det er rundt i kanten og ca 10 cm ind... værst i venstre side. 

Kører YouSee box og Bluray > hdmi > Marantz 7002 > hdmi > skærm.
Prøvede at skifte hdmi indgang på skærm og det hjalp en del...
Den har 3 hdmi indgange og den ene er defekt (som om der mangler en af farverne)

Kan man køre hdmi TIL forstærker og Component FRA forstærker til skærm.... for at tjekke om der er noget galt med hdmi indgangene generelt

Den er ISF kalibreret
Ning
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 14:02
Prøv at køre uden om din forstærker.

Det er jo bed at være en gammel skærm og hvis det ikke hjælper er den nok ved at være brugt op.

Redigeret af hansie - 15-Juli-2017 kl. 14:03
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 16:08
Det gjorde jeg i aftes, det var derved jeg opdagede at den anden indgang var lidt bedre... det er dog ikke helt væk. 
Tror jeg vil prøve at finde den gamle Bluray afspiller frem, den har vist component.... det vil være et stort stykke arbejde at komme bag forstærkeren
Ning
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 20:34
Det er desværre et kendt problem, har selv en krp-500 med samme problem og min kammerat et krp-600 som også er rødt. Ikke alle har problemet, man kan “pille” ved diverse strøm indstillinger i tv’ets service menu for at minimere det men det kan give en del “bivirkninger” på billedet hvis man ikke er forsigtig.

•ups

Gammel tråd

Redigeret af runekc - 11-Februar-2018 kl. 20:34
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu