recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par OLED spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par OLED spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 07:43
Der er da heller ingen der blot betaler listeprisen ved kasse 1, når vi er oppe i det prisleje.
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér axelrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 10:33
POWER 39.986 kr.
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:37
Overvejer også køb af Oled - muligvis nok en af de nye LG modeller - men er der nogen der har erfaringer med hvordan oled performer ved Live sport - primært fodbold ?


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 11:39
Jeg ser masser af fodbold med mit B6V. Ingen problemer overhovedet
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 12:04
hej.
har kig på et panasonic oled ez 1000 65" og fik en pristilbud på 44,000 kr er det ikke rimelig billigt
Ole Hansen
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 12:14
Måske det er billigt, men det er stadig rigtig mange penge :) Jeg havde personligt taget et B7 i 65 og så glædet dig over de sparede penge. 

Jeg ved godt at man ikke kan stille det sådan her op, men gør det lige alligevel. Du få måske 98% med B7 i forhold til hvad du får med ez1000. Men du betaler vel stort set det halve, for mig er det en nobrainer. Så hellere gemme de resterende penge og skifte tv´et om en 2-3 år
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej.
har kig på et panasonic oled ez 1000 65" og fik en pristilbud på 44,000 kr er det ikke rimelig billigt
Det er en meget billig pris. Men spørgsmålet er om du har brug for et så avanceret TV rent billede indstillings mæssigt (LUT tabeller og hvad ved jeg). Det er jo nærmest i en kvalitet som modsvarer en professionel monitor.

Måske kan du få et EZ950 til samme forholdsmæssige gode pris. Jeg har bestemt ikke fortrudt købet af mit ditto. Og her får du næsten samme billede kvalitet, og en fuld ISF indstillingsflade.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Måske det er billigt, men det er stadig rigtig mange penge :) Jeg havde personligt taget et B7 i 65 og så glædet dig over de sparede penge. 

Jeg ved godt at man ikke kan stille det sådan her op, men gør det lige alligevel. Du få måske 98% med B7 i forhold til hvad du får med ez1000. Men du betaler vel stort set det halve, for mig er det en nobrainer. Så hellere gemme de resterende penge og skifte tv´et om en 2-3 år


Meget enig. Dernæst får du Dolby vision og lg har netop annonceret at 2017 modellerne får hdr+ og andet hdr format jeg i skrivende stund har glemt.
Mit b6 har netop fået en hlg opdatering, med andre ord lg har været ret flinke til at smide features på deres gamle modeller. Det er i mine øjne et plus.
Der går rygter om at der måske vil lande en atmos opdatering også. Tvivler dog selv. Men i disse soundbar tider er det da meget cool

Så Intet skidt at sige om Panasonic, men jeg syntes sgu bare du får mere hos lg.

Redigeret af Bromberg5 - 08-September-2017 kl. 14:35
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 19:48
LG har ikke meldt ud, at de vil understøtte HDR10+, ligesom Panasonic gør. De vil understøtte Technicolors HDR format.

Der er markant forskel på HDR10 og HDR10+ i scener med detaljer i højlyset, men der er samme forskel på DV og HDR10, da fordelen ligger i dynamiske metadata, som både DV og HDR10+ understøtter. Hvis vi får alle HDR-formaterne på skiverne, så er jeg reelt ligeglad med om de vises som HDR10+ eller DV. Du får samme gevinst.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-September-2017 kl. 19:51
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 10:51
tak for informationen, har besluttet mig til panasonic ez 1000.

Ole Hansen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

tak for informationen, har besluttet mig til panasonic ez 1000.

Bestemt ikke noget dårligt valg. Skriv gerne om det, når du har fået det prøvet afSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

LG har ikke meldt ud, at de vil understøtte HDR10+, ligesom Panasonic gør. De vil understøtte Technicolors HDR format.

Der er markant forskel på HDR10 og HDR10+ i scener med detaljer i højlyset, men der er samme forskel på DV og HDR10, da fordelen ligger i dynamiske metadata, som både DV og HDR10+ understøtter. Hvis vi får alle HDR-formaterne på skiverne, så er jeg reelt ligeglad med om de vises som HDR10+ eller DV. Du får samme gevinst.


Ahh ja det var da en fejl tolkning:). Hdr10+ er vel rettere modstykket til Dolby vision:).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu