recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få nat type 1 på ps4 pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Få nat type 1 på ps4 pro

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Få nat type 1 på ps4 pro
    Sendt: 28-August-2017 kl. 17:49
Jeg har lidt problemer i nogle online spil på min ps4 Pro, selvom den i testen på ps4 angiver 250/250 Mbit.
Jeg er kommet i tanke om at jeg har nat type 2 og mener jeg tidligere havde type 1.

Jeg har fibernet der kobles direkte til en Apple Extreme. Herfra er der trukket et kabel til en switch, hvori ps4 er tilsluttet.
Jeg er ikke skide ferm i det netværk, men kan forstå at for at få nat type 1, skal min ps4 have en fast ip.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave sådan en opsætning?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 16:14
Held og lykke.. 
Det tættestet jeg har fået på PS3/4, det er nat type 2. 
Men fast ip er ikke noget problem (formoder det er lokal fast ip du mener). Jeg er ikke kendt med Apple ekstreme, men i den bør du kunne tildele et ip nummer til din PS4. 
På PS4 skal du ind i netværksindstillingerne og skrive en (den) faste ip adresse ind. Medmindre du har skiftet netværk, så har du sandsynligvis et net der hedder noget med 192.168.x.x.
I det net giver du din PS4 en adresse.. fx 192.168.1.200 med subnet 255.255.255.0 og gateway sætter du til din routers IP adresse, (måske 192.168.1.1).
Så kører den ihvertfald fast IP. 

DNS kan du skrive samme DNS som din computer (på lokal nettet) bruger, eller evt Googles DNS: Primært 8.8.8.8
sekundær 8.8.4.4

Dette  er standard opsætning for praktisk talt en hvilken som helst netværksenhed, uanset om det er en PS4, computer, mobil eller andet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 18:28
Det har jeg prøvet, men det giver mig kun nat type 2. Øv
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 20:47
NAT type 2, er det ikke hvad man også kalder CGN (Carrier-Grade-NAT) ?


Afhængig af din udbyder, kan man få det ændret til dynamisk, offentlig IP, dvs. du har en "rigtig" IP adresse på ydersiden.
Andre steder er man nødt til at købe en fast, offentlig IP, for at slippe for CGN.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det har jeg prøvet, men det giver mig kun nat type 2. Øv

Præcis min erfaring..
Jeg har i øvrigt rigtig fat IP nummer her. Og det er stadigvæk nat type 2.
Til top
Seph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 12:54
NAT Type 1 er når din PlayStation er tilsluttet direkte til internettet uden om en router (eller gennem DMZ).
NAT Type 2 er når man er tilsluttet gennem en router med UPnP.
NAT Type 3 er når man er tilsluttet gennem en router uden UPnP.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu