recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærkere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 07:49
Jeg vil klart anbefale dig at have enten en firekanals forstærker, eller to tokanals.

Jeg havde selv bygget det sådan at den ene forstærker sad på siden af subben og at subben havde et multistik, så den let kunne tages ud, hvis jeg havde brug for hele bagagerummet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af nybo1998 nybo1998 skrev:

Hvor mange kanaler skal en forstærker have hvis man skal have 2 subwoofere 


håber der nogen der kan hjælpe

Jeg vil mene at en én kanalsfortærker må være fin. Du kan koble enhederne i serie eller parallel og drive dem begge med samme kanal. Hvis du parallelkobler, skal du have en forstærker der kan håndtere lave impedanser.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af nybo1998 nybo1998 skrev:

er det bedre at brokoble eller er det lige meget
Mon ikke de fleste bilforstærkere allerede er brokoblede i sig selv for at få høj Watt ydelse?
(Ohms lov og 12V forsyning uden step-up converter og højttaler impedans sætter en naturlig begrænsning) Wink

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu