recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol løsning i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol løsning i Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
biteme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biteme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol løsning i Tyskland
    Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 15:05
Hej Guru'er

Jeg har har behov for hjælp. Jeg er flyttet til Tyskland i nærheden af Mönchengladbach og skal have lavet en parabolløsning sådan at jeg kan fange o,8w 4,8E og 19,2E. Med andre ord vil jeg gerne kunne fange canal digital, viasat og de tyske kanaler på astra.

Men hvor stor skal parabolen være for at fange de tre satellitter (jeg har en i dag på 60 cm. der kan fange 0,8w) og er der et smart program der kan vise retning parabolen skal pege - horisontalt og vertikalt? Og findes der en smart lnb holder der allerede er tilpasset de 3 satellitter ligesom man kan få med 0,8w og 4,8e?

Håber at få hjælp, så familiefreden igen kan sænke sig over det lille hjem :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 15:58

Sattelitter findes bl.a med http://www.dishpointer.com men om det ønskede kan modtages nemt er en anden sag, da da det skal være ret stor parabol, da signalet fra CD og Viasat er rettet mod DK, derudover skal der også haves en adresse i DK, ellers kan der ikke fås et kort når man har adresse i udlandet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 15:58

Hej.

Triax har lavet et beslag som fås med 3 eller 4 holdere til LNB. Her er et link:


Det findes i to forskellige udgaver. Et hvor beslaget monteres inde i bommen og et andet hvor beslaget monteres ved at skyde det ud over bommen.

Jeg har en af hver, men det kan godt ske at dem du i dag kan købe alle er ens.
Så skal du sørge for at købe en parabol med den rigtige størelse bom. Så køb beslaget først.

Jeg ved ikke hvor stor en parabol Viasat kræver i Tyskland. Men sidst jeg læste om Viasat kunne de kun modtages med Viasats egne SAT modtagere.

Men du skal vide at afstanden mellem LNB'erne  på Triax beslaget bliver større når Parabolen også bliver større. Men den kan tage både 19,2 Ø og 0,8 W. Jeg brugte så det fjerde LNB til 13,0 Ø. Her er et link til manualen:
 

Det program du efterlyser hedder dishpointer:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-Oktober-2017 kl. 18:04
Til top
biteme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biteme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 17:41
Takker. Tror det var lige det jeg søgte.
Til top
bimse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 08:52
Denne her er en meget bedre og mere fleksibel løsning end Triax, har selv brugt den igennem en del år:
https://www.hm-sat-shop.de/antennen/wavetorodial/1888/maximum-wave-toroidal-t90-antenne-anthrazit-incl.-wandhalter?c=95
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af biteme biteme skrev:

Hej Guru'er

Jeg har har behov for hjælp. Jeg er flyttet til Tyskland i nærheden af Mönchengladbach og skal have lavet en parabolløsning sådan at jeg kan fange o,8w 4,8E og 19,2E. Med andre ord vil jeg gerne kunne fange canal digital, viasat og de tyske kanaler på astra.

Men hvor stor skal parabolen være for at fange de tre satellitter (jeg har en i dag på 60 cm. der kan fange 0,8w) og er der et smart program der kan vise retning parabolen skal pege - horisontalt og vertikalt? Og findes der en smart lnb holder der allerede er tilpasset de 3 satellitter ligesom man kan få med 0,8w og 4,8e?

Håber at få hjælp, så familiefreden igen kan sænke sig over det lille hjem :-)

Jeg kan istemme hvad de andre ærede forum-medlemmer skriver.
Du kan modtage alle tre (1W, 4.8E, 19.2E) uden alt for store paraboler (65-80 cm).

Skal de alle modtages på en og samme, er det bedre med en multi-focus.
Dette skyldes især at 19.2 er langt fra 4.8.
Var det kun 4.8E og 1W så ville det være muligt med en "almindelig" 70-80 cm Triax parabol, og en dobblet-LNB.
Men hvis du skal have tre, så er det bedst med en multi-focus (enten Wavefrontier T55/T90 eller en tilsvarende Maximum).
En Torodial T55 eller T90 er rigtig gode, men kræver en del arbejde for at indstille korrekt.
Du skal f.eks. pege parabolen med kun een LNB mod 9E eller 7E, og så flytte rundt på LNBer til du dækker 1W, 4.8E og 19.2E.

Hvis du kan have to paraboler, så er det en nemmere teknisk gør-det-selv løsning.
Een på 19.2E, og een på 4.8E/1W.
Husk på at 19.2 er så kraftig at man i Tyskland kan tage den på et grydelåg.
Derfor er det nemmere at have en 60-80 cm parabol til 1W/4.8E, og f.eks. en 40cm på 19.2E.

Receiver-mæssigt kan Viasat stort set kun modtages på en Viasat boks (medmindre du kan overtale deres CAM til at køre på e.g. en Linux box), mens Canal Digital kan modtages med en Conax-CAM.
Jeg antager du kan skaffe dig legale abbonementer til Viasat og Canal Digital, ellers er det nok svært...

Jeg tror du slipper nemmest afsted med en separat kabling til Viasat, og en samlet til CD+19.2E.

Kan du ikke sige lidt om din kabling, din situation (paraboler osv), og om du er klar til at pille selv, eller helst bare vil have installeret noget der virker?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:



Receiver-mæssigt kan Viasat stort set kun modtages på en Viasat boks



Viasats CA modul virker naturligvis på de bokse og TV der er godkendt af Viasat, men herudover viser afprøvninger, at de også virker på flere ikke godkendte TV og bokse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:



Receiver-mæssigt kan Viasat stort set kun modtages på en Viasat boks



Viasats CA modul virker naturligvis på de bokse og TV der er godkendt af Viasat, men herudover viser afprøvninger, at de også virker på flere ikke godkendte TV og bokse.

Flemming

> (medmindre du kan overtale deres CAM til at køre på e.g. en Linux box)
Exactly.


Redigeret af st1 - 29-Oktober-2017 kl. 21:41
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu