recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med tilkobling af Argon Stream 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med tilkobling af Argon Stream 1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med tilkobling af Argon Stream 1
    Sendt: 10-November-2017 kl. 09:28
Jeg har en Argon Stream 1 og jeg er helt på bar bund hvordan jeg skal få den forbundet til mit wifi - manualen har jeg fulgt til punkt og prikke, men intet sker. 

Jeg har én gang tidligere haft den tilsluttet, men efter opdatering af UNDOK forsvandt lydanlægget i app'en og nu forsøger jeg, at få det tilføjet igen. 

Manualen skriver: tænd for strømmen, tryk på Standby så de to lamper blinker blot langsomt (jeg synes nu de blinker hurtigt, men det var lige en sidebemærkning) og dernæst åbner jeg app'en UNDOK på min telefon. Her vælger jeg så 'Opsætning af lydsystem', men det eneste der dukker frem er meddelelsen "Intet lydsystem blev fundet" efter den har scannet. Og her løber jeg panden mod muren, for jeg kan simpelthen ikke komme videre. På intet tidspunkt nævner manualen noget om, at knappen Connect skal bruges. 

Hvad gør jeg forkert? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 09:54
Nu har jeg ikke den omtalte streamer, men jeg mener der mangler et trin i din beskrivelse.

Streameren er jo ikke forbundet til dit wifi endnu og kan derfor ikke ses fra app'en, da din telefon leder via dit wifi.
Iflg. UNDOK guiden (s. 7 i http://en.argonaudio.com/wp-content/uploads/2015/09/UNDOK-App_iOS_Setup-02-09-2015.pdf), skal streameren først forbindes til din telefon via dens eget wifi i første omgang.
Har du prøvet at holde standby knappen trykket i længere tid, for at se om den skifter til at blinke langsomt?

Hvis du har mulighed for at forbinde den med et netværkskabel, er det nok langt det letteste.


Redigeret af quarkir - 10-November-2017 kl. 09:55
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:04
Jeg skal ikke sige, om jeg gør noget forkert, læser noget forkert eller manualen bare er horribelt ringe. Men jeg kan mindes, at jeg - da jeg var så heldig at få den koblet til for knapt 2 år siden - havde ligeså mange problemer. Kun ved et rent held var den pludselig tilkoblet. 

Fidusen er vel netop, at ved at trykke Standby, så lamperne lyser blåt, så får man forbundet sin telefon med Argon og dernæst vælger man så sit eget wifi, som Argon skal kobles til. Så det hele sker for så vidt i en og samme arbejdsgang - først kobles telefon og Argon sammen og dernæst Argon med wifi. Det er i hvert fald sådan det er beskrevet. 

Der kommer ikke link på, når jeg sætter et netværkskabel i (det kan man så også godt undre sig over). 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Jeg skal ikke sige, om jeg gør noget forkert, læser noget forkert eller manualen bare er horribelt ringe. Men jeg kan mindes, at jeg - da jeg var så heldig at få den koblet til for knapt 2 år siden - havde ligeså mange problemer. Kun ved et rent held var den pludselig tilkoblet. 
Det er skisme heller ikke let uden display.
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Fidusen er vel netop, at ved at trykke Standby, så lamperne lyser blåt, så får man forbundet sin telefon med Argon og dernæst vælger man så sit eget wifi, som Argon skal kobles til. Så det hele sker for så vidt i en og samme arbejdsgang - først kobles telefon og Argon sammen og dernæst Argon med wifi. Det er i hvert fald sådan det er beskrevet. 
Du er nødt til manuelt at forbinde din telefon til det wifi din Argon laver.
Det skal kunne ses i listen over wifi netværk.
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Der kommer ikke link på, når jeg sætter et netværkskabel i (det kan man så også godt undre sig over). 
Ja
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:16
Nej, et lillebitte display havde gjort underværker og været en stor hjælp :) 

Og det er vel i virkeligheden hér skoen klemmer: hverken når jeg aktiverer Argon, så den blinker blåt, eller når jeg på min telefons indstillinger får vist alle SSID'er ser jeg noget, der hedder Argon (eller hvad dens navn nu er). 

Jeg kan sagtens se ideen med det du skriver. Udfordringen må være, at netværket aldrig nogensinde dukker op. Og der er ikke, så vidt jeg kan se, mulighed for at nulstille sådan en Argon. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Nej, et lillebitte display havde gjort underværker og været en stor hjælp :) 

Og det er vel i virkeligheden hér skoen klemmer: hverken når jeg aktiverer Argon, så den blinker blåt, eller når jeg på min telefons indstillinger får vist alle SSID'er ser jeg noget, der hedder Argon (eller hvad dens navn nu er). 

Jeg kan sagtens se ideen med det du skriver. Udfordringen må være, at netværket aldrig nogensinde dukker op. Og der er ikke, så vidt jeg kan se, mulighed for at nulstille sådan en Argon. 
Du kan prøve en enkelt ting mere:

Når den blinker langsomt blåt, påstår manualen at den er i WPS mode.
Den burde derfor forbinde til din router, hvis du trykker på WPS knappen på routeren (hvis den har en, på nogen skal det gøres i web interfacet).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:41
Det har jeg faktisk også prøvet - desværre uden effekt. Både på 2,4 GHz og 5 GHz. Efter et minuts tid stopper lamperne bare med at blinke blåt og derefter blinker den ene bare rødt. Det formoder jeg skyldes, at parringen mislykkedes. 

Det er lige på nippet til, at den bliver kørt over af en bil og så bliver der købt en Chromecast Audio i stedet. Sjældent har jeg dog oplevet så ringe et produkt. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Sof1705 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sof1705 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 16:21
Har lige været i gang med at råbe ad min Argon Stream1M efter at have skiftet router, men fik kontakt med den igen med lidt hjælp fra en flink fyr (m/k) der besvarede min henvendelse på deres FB-side en lørdag eftermiddag. Brugervenligheden er dog et godt stykke under god, så jeg deler lige min erfaring her - primært fordi denne tråd var det nærmeste jeg kom på at kunne google mig til hjælp.

For at resette enheden, fulgte jeg denne guide, som jeg fik af Argon-fyren (m/k): 

Resetting: Unplug power. Push and hold both round buttons on top of the unit while you plug in the power. Two leds on top will turn red and when they both have turned off again (gone black) you can relase the two buttons.  Unit is now resetting itself - this takes 20-30 seconds !  and after the resetting is done then one led will start flashing blue to indicate that it has been reset and is now in hotspot mode ready to be set up.

Herefter gik jeg ind på wifi på min tlf og valgte det netværk der hed "Argon Audio Stream1 xx:xx:xx:xx". (Boxen var allerede forbundet til min router med kabel)

Når jeg åbnede UNDOK stod den og kørte lidt, inden den meddelte at "No audio systems found". Herefter valgte jeg "Set up audio system" og på næste skærmbillede ("Ready? Make sure your audio system is en SETUP mode and ready ....") trykkede jeg "Next".

Og nu blev det så forvirrende: På skærmen står der "Go to Wi-Fi Settings and choose the Acces Point of your audio system. Once selected return to the UNDOK app" efterfulgt af en stor "Choose Access Point"-knap. Denne skal man ikke røre ved! Klik i stedet på "Next" nede i bunden.

Nu kan du vælge et navn til dit system, hvorefter du kan "select the preferred methos to connect your audio system to the network" med frit valg mellem Wi-Fi, WPS eller Ethernet. Jeg valgte Ethernet efterfulgt af at automatisk DCHP, hvorefter den hoppede videre til en venteskærm, hvor der stod "Nearly Done.." efterfulgt af en process-bar. 

Da den var færdig, kom der en note om at den supporter Spotify Connect, og da jeg så klikkede next, kom den op med flg advarsel:

Warning
We couldn't find the audio system on the selected network. There might be a problem with the audio system or it could be taking longer than expected to startup. Try selecting 'Go to My Home' to see if your audio system is there!
Please choose what do you want to do next.
[setup another audio system]
[start using my audio system]

Denne advarsel ignorerede jeg og valgte i stedet - da jeg ikke kunne finde nogen 'Go to My Home'-mulighed - at klikke tilbage i UNDOK og scanne efter et audio system, hvorefter den dukkede op!

Det er hverken intuitivt eller ordentligt beskrevet, hvilket er mere end almindeligt frustrerende - men det kan lykkes! (I den danske manual står der: "Tryk på 'standby' knappen på Stream1 og vent på at de blå lamper på Stream1 begynder at blinke langsomt", hvilket muligvis er en dårlig oversættelse af "Press the standby button and wait for the Adapter to start flashing slowly blue" - i ovenstående var der i hvert fald kun 1 lampe der blinkede. At hverken lamper eller knapper er beskrevet/omtalt i manualen gør det heller ikke bedre. Håber dog at ovenstående vejledning kan hjælpe andre frustrerede Stream1-ejere.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 11:39
Glædeligt du fik det til at spille - men som dit svar antyder, så er det også en længerevarende proces og i den grad tumpet :)

Jeg tror seriøst det er det ringeste stykke hardware jeg nogensinde har prøvet og jeg er på sin vis glad for at jeg opgav.
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu