recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo med coax i forening men ikke privat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo med coax i forening men ikke privat

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo med coax i forening men ikke privat
    Sendt: 16-November-2017 kl. 14:57
Hej,
jeg har skrevet til Waoo, men endnu ikke fået svar. Jeg under mig helt vildt, og synes det er drøn irriterende.

Lige nu bor jeg i lejlighed, og har Waoo igennem forening. Der er trukket coax fra min fiber boks, så jeg bare bruger alm. antennekabel. Fedt! 

Nu flytter jeg et andet sted hen, hvor der også er Waoo, men ikke en forening. Så kan jeg pludselig kun bruge netkabel, og skal køre tv igennem deres tv-boks? ... 

Det vil sige, jeg mister alle mulige smarte funktioner i mit tv (går jeg ud fra) og skal bruge deres fjernbetjening, frem for min lille smarte LG.. 

Jeg synes det er hamrende irriterende at jeg ikke kan få et coax kabel, når boksen udmærket kan, så jeg kan slippe for den lille Waoo boks.

Hvorfor er det sådan?
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hvorfor er det sådan?
Et gæt: Du bor på Sjælland (eller der omkring)?
Sådan har man åbenbart valgt fibernet infrastruktur derovre. Confused

EDIT: Lidt uddybning (som jeg har forstået det LOL )
I Jylland bruger man 2 laser bølgelængder i samme fiber, den ene bærer DVB-C signalet som i coaxnettet, den anden selve internetforbindelse.
Sjælland har man valgt kun at have en bølgelængde, så TV signal kører som IP-TV på internet og kræver en boks ved hvert TV. Dead
Hvor man så ved boligforeninger har større fælles boks med DVB-C udgang.

Hvis jeg har misforstået, så kom gerne med den rigtige forklaring. Smile


Redigeret af JørgenT - 16-November-2017 kl. 15:23
Mvh. JørgenT
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 19:32
JørgenT > Det lyder rigtigt - det er også hvad jeg selv kom frem til, måtte være noget med hvordan de sender signalet. Anede dog ikke at Jylland var skånet for det. Nu giver det endnu mindre mening herovre.

Hold da op, hvor er det dog bare dumt. Det sætter jo total ens tv ud af spil - altså, langt hen af vejen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg er i hvert fald ret ærgerlig over jeg ikke kan bruge de ting i mit nye tv, som det nu engang kan. For ikke at nævne, at jeg måske skal bruge to fjernbetjeninger.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 19:53

Smart TV delen vil jo stadig kunne bruges når det tilsluttes internettet. Så der kan bruges Netflix og hvad ellers der er på det af Apps.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 07:17
Ja smart delen kan bruges, men mon funktionen som Smart link kan bruges, ud fra det tv program / film man nu ser? Oversigten, samt forslag vil heller ikke virke. Der er meget i det tv som virker under tv programmet, som ryger sig en tur - eller det går jeg ud fra det gør, når det modtager signalet igennem hdmi..
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 10:18

Oplysninger om udsendelser fås via boksens EPG i stedet for. Bruger selv boks til TVet, der mangler ikke noget, den kan det samme/mere end TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Oplysninger om udsendelser fås via boksens EPG i stedet for. Bruger selv boks til TVet, der mangler ikke noget, den kan det samme/mere end TVet.

Men det ændre da ikke på det er hamrende irriterende at skulle have en boks, når man realt kan undvære den.. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:40

Når der ikke ses meget flow TV, så kan den ikke undværes, stort set alt ses tidsforskudt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Når der ikke ses meget flow TV, så kan den ikke undværes, stort set alt ses tidsforskudt.


Harddisken er snart et fortidslevn. Fremover hedder det cloud-recording, og så behøver man kun en app.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 11:32

You See er på vej med en Cloud Recorder boks, den kræves for at kunne bruge App, App er foreløbig kun til Android TV platformen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 11:59
Faneme rart at slippe for en box for at se TV. Har kørt med en sådan siden TV gik digitalt i 2007. Så har et mindre lager af DVB-T2, DVB-C incl hbb TV med ext HDD, PVR til cabel TV med to tunere, hvis nogen gerne vil ha boxe
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 12:35
Hvad skal du bruge alm. tv signal til. Kan du ikke bare blive cable cutter?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu