recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra vitrine til stoflåger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra vitrine til stoflåger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PerTarillon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2017
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerTarillon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra vitrine til stoflåger
    Sendt: 27-November-2017 kl. 19:29
Jeg har været ude og shoppe nyt av møbel og så tænkte jeg at jeg kunne tage glasset ud af lågerne og så montere højtalerstof istedet for, men er der nogen der har erfaring i at skille sådan en låge ad. Møblet er IKEAs Bestå tvbord stel med vitrine låger med træ kant.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 20:50
Kan man ikke købe løse låger relativt billigt og så ta en stiksav.... så kan du altid fortrydeWink
Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:23
Eller tage en hammer og smadre glasset. Du vil sikkert bare ødelægge lågen hvis du prøver at skille den ad, da den er limet sammen.
Til top
PerTarillon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2017
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerTarillon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:38
Det var også min tanke men er i tvivl om glasset er limet fast i rammen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:55
Nej det sidder bare fast i rammen, og kan trækkes ud når det er gået i stykker. Har selv et vitrineskab hvor glasset bare sidder i rammen. Og har faktisk prøvet at skille en låge ad, og den kunne absolut ikke samles igen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af PerTarillon PerTarillon skrev:

Det var også min tanke men er i tvivl om glasset er limet fast i rammen

En mulighed er at baldre glasset, og hænger der så noget fast med lim så opløs limen med en varmepistol.

Bare vær forsigtig med varmepistolen, at den ikke tager malingen med. Udnyt at glas er varmeledende, og varm på glas og ikke maling.

Men som Kampus siger er det ikke sikkert at glasset er limet på.

  /Lars


Redigeret af Lars - 27-November-2017 kl. 21:58
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 08:33
jeg ved ikke om svaret ligger på denne side. Vi bare henvise til siden da der er mange gode IKEA Hacks
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 18:30
jeg ville købe de billige træ låger og skære dem til
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu