recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 8 64 - 256 GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 8 64 - 256 GB

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 8 64 - 256 GB
    Sendt: 29-November-2017 kl. 22:57
Hej

Hvad ville i vælge 64 eller 256 GB
Hvad har i ?
Hvor meget bruger i ?
Syntes der er langt fra 64 til 256 GB
Skifter ikke telefon hver år, den skal gerne holde en 4 år :)
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 14:21
Uha, det kommer jo an på så meget. Er du typen som har 100 apps installeret (specielt spil fylder meget og kan sagtens komme op på 1 GB stykket). Optager du mange videoer eller rigtig mange billeder?

Og omvendt... Alt fylder mere og mere, så skal man være fremtidssikret såe...

Jeg har ikke 100 apps, men dog en del. Bruger min iPhone til at tage billeder og film, men ikke i overdreven grad.

Pt. har jeg en iPhone 7 128 GB som forbruger ca. 56 GB.

Jeg har følgende liggende:
- 452 lokale sange i Music (3,9 GB)
- 122 videoer (28,7 GB sammen med billeder)
- 7214 billeder (28,7 GB sammen med videoer)
- 78 apps 
- iMessage (2.85 GB)

Håber det gav en eller anden form for idé om hvad du har brug for.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 14:31
Jeg tager en del videoer og billeder, har en 64 GB og ca 30  GB ledig. Men som standard optager iphone 8 i 1080p med 30fps, hvis du vælger 4k/60 fylder det noget mere. Jeg synes selv jer er stor forbruger og kan sagtens nøjes med 64 GB, men større videoer flytter jeg også væk fra telefonen da jeg oftes ikke bruger dem der alligevel efterfølgende.  
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 14:36
Kan se der "kun" er 1000,- i forskel på de to versioner, så er du mere sikker den holder længe med den ekstra investering. Jeg skifter ca hver 2. år, det er den tid det tager Apple at gøre dem langsomme :)
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 20:34
Har en Iphone 7 256 GB og jeg bruger ca. ½ delen. Men tror de fleste GB er i musik podcast. Tror godt jeg kunne have klaret mig med 128 GB, men det værste er hvis man konstant ligger på grænsen til ikke mere plads.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 07:43
Jeg har selv i flere år haft nok i 64 gb.
Men her den sidste tid er den frie plads svundet ind. Så var nede på 15gb så valgte selv at købe en 256 gb.
Købte den dog brugt så jeg betalte mindre end for en 64 gb :-)

Men som andre skriver så kommer det mange ting.
Bruger du iCloud fuldt ud fordi så er dine billeder lagret i skyen og dette spare pladsen på enheden.
Bruger du streaming tjenester til musik? Fordi så har du ikke behov for meget plads til offline musik overført via iTunes.
Bruger du podcast? Og har du for vane at slette dem når de er hørt? Dette har også betydning.

Kort sagt så kunne jeg personligt hvis jeg satte enheden op til at have alle billeder på enheden, alt min musik i loss less format på enheden og gemte mine podcasts sagtens fylde de 256 gb ud. Men omvendt så bruger jeg kun pt 35gb. altså har jeg masser af plads. men valgte også at indstille den som ny enhed da jeg fik den netop for at få ryddet lidt op i alt det ravelse der samler sig på en enhed over tiden.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 14:02
Mht. "alt fylder mere og mere", så har man jo indført HEVC kodning af video-filer og ligeledes mere effektiv komprimering af billeder, så det er faktisk gået lidt den anden vej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu