recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodede kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodede kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodede kanaler
    Sendt: 13-December-2017 kl. 12:10
Hejsa

Jeg har netop fået en boks af Yousee, hvilket betyder at jeg ny har 10 kodede kanaler.
Hvordan får dem afkodet, så man kan bruge Argus (Eller anden TV server software til brug i Kodi)?
Jeg har nogle Terratec USB DVB-C stiks. JEg tænker der skal købes en kortlæser til den (Windows10) server der står for optagelser.

Men hvilken skal jeg købe, og hvordan virker det med TV softwaren?

På forhånd tak.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 21:19
er det fritvalg? - mener ikke det kan lade sig gøre på fritvalg at omgå boksen.
Men hvis det skulle kunne lade sig gøre, så er du nok nødt til at gå i retning af noget octopus https://digitaldevices.de/

De har teknisk en boks med 4 tunere og 2ci pladser som kan smide tv ud gennem netværket som om du ikke har nogen kryptering og bruge hvad du nu har lyst til af software. https://digitaldevices.de/produkte/netzwerk-tv-tuner/octopus-net-c2-4t/

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

er det fritvalg? - mener ikke det kan lade sig gøre på fritvalg at omgå boksen.
Jeg vil forvente at man kan få CA modul og abonnementskort som til TV med fritvalg, med samme kanalvalg som på boks. Koster selvfølgelig et beløb.
Og så skal der DVB-C tuner med CI slot til PC, med egnet recording software.
Ved ikke lige med Kodi, men bruger selv DVBViewer med tilhørende Recording Service, dog ikke med kodede kanaler for øjeblikket (har haft det for nogle år siden). 
Kan muligvis klares med tuner uden CI slot, men i stedet med smartcard reader - men det er vist noget langhåret at få til at virke. Confused
Mvh. JørgenT
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

er det fritvalg? - mener ikke det kan lade sig gøre på fritvalg at omgå boksen.
Men hvis det skulle kunne lade sig gøre, så er du nok nødt til at gå i retning af noget octopus https://digitaldevices.de/

De har teknisk en boks med 4 tunere og 2ci pladser som kan smide tv ud gennem netværket som om du ikke har nogen kryptering og bruge hvad du nu har lyst til af software. https://digitaldevices.de/produkte/netzwerk-tv-tuner/octopus-net-c2-4t/


Det er frit valg. Dvs. grundpakken plus 10 kanaler der kan skiftes hver måned. Jeg har fået ekstra kort med, så jeg "skal bare" have have en der dekryptere de kodede kanaler. Da jeg har en windows10 pc som server tænker jeg at et indstikskort kan bruges. Jeg har bare ikke nogen erfaren i at sætte sådan noget op, og det er sikkert langhåret, som nævnt i andet indlægConfused

jeg har set den der "Octopus" - den bliver også interessant på et senere tidspunkt. Men lige nu er det ikke en prioritet at bruge over 2k på det setup Big smile
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 22:05
har du fundet ud af at dekryptere de kodede kanaler ?
;o)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 22:24
Næ, desværre. Min htpc har ikke været i brug siden sidste år, desværre. En del af funktionaliteten er overtaget af Yousees nyeste boks, samt indhold fra HBO/Netflix.
Savner dog at optage noget film eller andet. Eller naturprogrammer i høj kvalitet - det er der ikke på streaming (DR/YouSee).

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 08:39
Du kan sætte en Raspberry Pi + smartcard op til at dekryptere signalerne og sende til f.eks. TvHeadend, så behøver du ikke TvTuner på kortlæser. Der er lavet en fin guide af Cyberguyen herinde.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu