recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Effekt forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Effekt forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Effekt forstærker
    Sendt: 14-December-2017 kl. 20:34
Hej. Jeg tænker på om en marantz mm7025 ville give noget til mine Triangle Gaia som er koblet på en Marantz 5010. Kunne jo bare bestille og prøve men ville lige høre om nogen har input.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 11:49
Det vil give noget men hvis jeg var dig ville jeg vælge noget andet end den Marantz. Til samme pris har Hififreaks en Densen B-305 og til blot 7999 en B-310. Hvis du virkelig overvejer en effekt forstærker i den pris klasse så er den B-310 et must have.
Som du selv siger så kan du altid prøve den først.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 17:43
Jeg har en SR7005, som vel må formodes at have en effektforstærker stort set svarende til den i 7010. Den har en skinger lyd, som jeg aldrig har brudt mig om. Så jeg har sat en gammel NAD 3020B og en Harman-Kardon Signature 1.3 på, og det har givet et kæmpe løft.

Jeg har ikke specielt store højttalere, og jeg spiller aldrig særlig højt. Så forskellen ligger mere på kvalitet end på kvantitet.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 20:11
Tak for input, grunden til jeg ville vælge marantz er så lyden er den samme i alle kanaler da jeg kører 5.1
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Det vil give noget men hvis jeg var dig ville jeg vælge noget andet end den Marantz. Til samme pris har Hififreaks en Densen B-305 og til blot 7999 en B-310. Hvis du virkelig overvejer en effekt forstærker i den pris klasse så er den B-310 et must have.


Den nævnte Marantz er noget kraftigere end de to Densen.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Tak for input, grunden til jeg ville vælge marantz er så lyden er den samme i alle kanaler da jeg kører 5.1


Jeg ville gi' en smule mere, og så gå et trin højere op, effektmæssigt.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 07:22
Hampenberg, hvad ville du købe? jeg tænker kun at den skal trække de to fronter.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 09:25
Hej Hampenberg
Der tager du fejl. Siger du det på baggrund af den effekt angivet i specifikationerne?
Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke kender den mm7025 men ejer dog selv en marantz og 2 densen produkter. Densen er altså overlegende når man taler effekt og detaljer i lyden selv om de på papiret ser meget diskret ud.
Dette er blot min erfaring. Jeg siger som sagt ikke at den marantz er dårlig men at der er andre muligheder når man er i den prisklasse.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 16:39
Nogen som kender Emotiva som de sælger hos av connection:

https://www.av-connection.dk/?PNo=EM-A300-B

Priser ser ok ud.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu