recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres UHD'r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres UHD'r

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Syns enlig 300 titler meget godt gået i lille DK og så på et enkel site, når den største udbyder i US har ca. 700 titler, hvor flere endda har DK teksterWink

Problemet er at vi her i DK stadig har en distributør for DK/norden og der ikke bare udgives en skrive for hele Europa. Pladsmæssigt er der ingen problemer i at der sagtens kan være DK tekster på filmene. Og da de har underteksterne til BD udgivelse, så ser jeg ikke noget problem i også udgive 4K med danske undertekster.

Udover tekster, så lider vi også under at film i DK udgives med dårligere lyd end resten af verden. Eller at film kun udgives på DVD, da marked er alt for lille.

Ser man på AMAZON.DE, så er der over 1000 4K film.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Bestbuy i f.eks. US har lige i underkanten af 700 UHD titler, men f.eks. Gucca har lige i underkanten af 300 titler. Altså knap det halve, det er da meget godt gået af en webshop i dk.

Men nu har US potentielt også flere forbrugere med et 4K tv.

Så det med at "4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende" er jo noget forbandet vrøvl.

300 titler er da nærmest ingenting, og flere af dem har ikke danske undertekster.

Man skal også være opmærksom på at når en film indeholder både 4K og BD disk - og der står den har danske undertekster - så er det nogen gange kun BD disken som har danske undertekster.

Igen kun hvis det er fra Disney og Marvel.

Men nu når du er så velvidende, kan du så ikke skrive hvilke film af de 300 titler der ikke har danske undertekster og venligst hold Disney og Marvel uden for.

Jeg har selv 50+ 4K UHD titler, mener kun jeg har 2 eller måske 3 skiver uden DK tekst på selve 4K udgaven, som enten er Marvel eller fra Disney.

Syns enlig 300 titler meget godt gået i lille DK og så på et enkel site, når den største udbyder i US har ca. 700 titler, hvor flere endda har DK teksterWink

Ingen grund til at blive fornærmet..

Jeg beskriver bare mine erfaringer/skuffelser med 4K skiver.

Fint hvis du synes 300 titler er godt gået, det synes jeg bare ikke, her næsten 3 år efter de kom på markedet. Og, hvorfor skal man holde Disney/Marvel udenfor, de står jo for en del 4K titler..
Bestemt ingen fornærmelse her.Smile Med hensyn til at holde Marvel og Disney, var det pga dit postulat at der næsten ikke var nogle Blu Ray 4K UHD skiver med DK tekst til salg i DK. Mig bekendt er det kun udgivelser fra Marvel og Disney som ikke har DK tekster på 4K udgaven, og deres udgivelser tegner sig kun for fåtallet i forhold selve udbudet af 4K titler.

Kan du i øvrigt huske hvordan det var med de første 2-3 år for Blu Ray udgivelser, det gik bestemt heller ikke så stærkt, og de første var med lossless audio 5.1 PCM lyd 


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 20:09
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 20:34
Og nogle ganske få BD'er med LPCM 5.1 96khz 24bit. men meget lidt blev udgivet imens storhedstiden med audiophile BD afspiller var på sit højeste.

Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 20:36
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 21:25
Der er så over 500 4K film i iTunes.
Venlig hilsen
KB
Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas2610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 21:51
Coolshop.dk eller Cdon.dk
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 23:21
Jeg bruger http://www.blu-ray.com/ 
De viser et godt overblik over UHD og al. BD fra forskellige lande. Det er også nemt at finde tilbud fra Amazon i både US, UK og Tyskland med flere. Informationer om undertekster og lyd kan også findes på de fleste titler.

De henviser også til CDON.DK med danske titler.

Til de lidt mere specielle udgaver fra eks. HMV, BestBuy, Target eller Walmart, bruger jeg groupbuys fra blu-ray.com forum eller http://www.bluraysforeveryone.com/  


Redigeret af Flemming K. Jensen - 29-December-2018 kl. 00:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu