recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips POS9002 ejere søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips POS9002 ejere søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips POS9002 ejere søges
    Sendt: 17-December-2017 kl. 21:11
Hej Forum,

Søger lidt input fra andre ejere af Philips POS9002 OLED.
Jeg købte mit for en måneds tid siden, og selvom jeg er ganske tilfreds med billedet, er der et par ting der virkelig er irriterende:

Først og fremmest er TV guiden er uhyggelig langsom til at hente oversigten over programmer. Ca hver 5 gang jeg trykker på guide, så viser den hverken programmer eller kanaler i overblikket, og man er nødt til at gå ud af guiden og tilbage igen.

Derudover er selve fjernsynet langsomt i visse situationer. Det tager f.eks 10 sekunder fra man trykker på Tænd knappen, til at der er billede på skærmen. Ved skift af input til HDMI går der også flere sekunder, inden det reagerer.

Er der andre ejere af samme tv der oplever samme problemer? I min optik burde den slags ikke være et issue på en 2017 top model fra en af de store producenter.

Mvh
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 22:51
Prøv at spørge på flatpanels.dk, f.eks i denne tråd.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=40180

Redigeret af katbird - 17-December-2017 kl. 22:53
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:02
Tak - har set lidt på tråden. Sørgeligt at man smider et produkt på markedet, der har aå ringe en performnce på noget så centralt som EPG’en.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:17
Uenig !
Hvis billedkvaliteten ellers er topdollar, så kan man altid finde en ekstern box som performer klart bedre end smart- tv delen på et hvilket som helst TV . Det samme gælder lyd og fjernbetjening . . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 22:08
Jeg vil også mene, at billedkvaliteten må være det vigtigste
Så kan man nok leve med de småting eller bruge en ekstern boks
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 22:24
Jeg vil give trådstarter ret i at man bør forvente at en topmodel anno 2017 bare spiller på alle platforme... hvis et oled 4K tv til 15.000kr havde et apple-tv indbygget ville det storsælge, sært det ikke allerede findes, jeg har endnu ikke stødt på et tv hvor smart tv delen ikke på den ene eller anden måde skuffer fælt. Jeg har selv et pos9002 jeg kører med et apple-tv tilsluttet. Jeg oplever en væsenlig bedre billeder kvalitet når jeg ser Netflix via apple-tv det indbyggede androide er langsomt, hakkende, kommer med de særeste fejlmeldinger... men skuffende er det, jeg har tidligere i år haft et Sony Led og siden et LG Oled 4K tv, nu prøver vi med et Phillips der fint opfylder min husstands behov når blot apple-tv’et er tilsluttet
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 22:27
Nå ja og til trådstarter jeg oplever ikke de problemstillinger du omtaler i dit første indlæg😎
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 09:23
Jeg har en POS9002. Mht. de 10 sekunder har jeg ikke det samme "problem" vil skyde på ca. 5 sekunder, . Mht. TVguiden har jeg løst det med en Shield der fungerer som klient der kan modtage TV signal gennem HDHomerun og TVHeadend. Det kan anbefales at benytte en ekstern til disse ting:)

Billedkvaliteten er rigtig godt på TVet. 


Redigeret af Bjur - 20-December-2017 kl. 09:25
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:


Først og fremmest er TV guiden er uhyggelig langsom til at hente oversigten over programmer. Ca hver 5 gang jeg trykker på guide, så viser den hverken programmer eller kanaler i overblikket, og man er nødt til at gå ud af guiden og tilbage igen.

Derudover er selve fjernsynet langsomt i visse situationer. Det tager f.eks 10 sekunder fra man trykker på Tænd knappen, til at der er billede på skærmen. Ved skift af input til HDMI går der også flere sekunder, inden det reagerer.

Er der andre ejere af samme tv der oplever samme problemer? I min optik burde den slags ikke være et issue på en 2017 top model fra en af de store producenter.

Mvh


10 sekunder for at tænde op er helt normalt.

Du bruger selvfølgelig sidste nye software? Det er version TPM171E _ 001.002.171.000 – fra  16/10-2017 ???

Det er ikke sikkert, at du kan hente denne software direkte via softwareopdateringen på TV'et - hent den på Philips' hjemmeside.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 00:54
Update:

Efter seneste opdatering virker EPG’en endelig. Den er stadigvæk langsommere end mit gamle tv, men den virker - hver gang.
Desuden virker lyden til at have fået en justering, og er markant bedre end tidligere, hvilket virkelig var tiltrængt.

En opgradering af ATV4 til 4K har også givet et markant løft på billedsiden.
Så mangler vi bare at HBO finder ud af at vi er i 2018 nu, og begynder at sende streams i tidssvarende kvalitet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu