recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styre alt med ATV4K remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styre alt med ATV4K remote?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Styre alt med ATV4K remote?
    Sendt: 24-December-2017 kl. 12:43
Glædelig jul!

Jeg har bevilliget mig selv en julebonus, så der er et ATV4K på vej, og så bliver det til et nyt fjernsyn og soundbar efter nytår. 

TVet bliver sandsynligvis et Sony 65XE8505, med mindre der kommer noget bedre på tilbud i januar, mens soundbaren endnu ikke er bestemt. 

Jeg har set en kollega styre sit TV+ATV4K, blot med Apple remoten og må indrømme jeg efterhånden er mere fokuseret på nem betjening, end på avancerede funktioner. Det skal kort sagt være noget små børn selv kan betjene. 

Jeg har i dag en logitec multi-remote, der virker sådan 80% af gangene, og er dødtræt af at konstant at skulle få alting tilbage i sync. Det ville gå langt hurtigere blot at bruge de 4 remotes der følger med enhederne :D

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg vælger soundbar ift at kunne styre det hele med ATV remoten? Er der en bestemt funktion der tillader det, eller kan alt udstyr efterhånden tale sammen?
Til top
Ka9BaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Marts-2009
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ka9BaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 13:03
Jeg betjener hele mit setup udelukkende med TV'ets remote.

Philips 55PUS7502
Apple TV4K
Sony HT-CT290

Alt er sat sammen via HDMI
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 13:19
Apple tv har hdmi cec som tillader styring af andre enheder. Så det skal dit tv så bare kunne, hvilket alle nye tv kan.

Vælger du at sætte atv i soundbaren skal den understøtte hdmi cec, vælger du at sætte atv i tv’et, så du være obs på om det sender 5.1 signal videre alt afhængigt af hvilken soundbar du forestiller dig i kæden.
Sonos som kun kan håndtere Dolby digital eks, kræver at tv’et kan sende et Dolby 5.1 signal videre.

Jeg selv styrer et oled b6, Sonos 5.1 og Apple tv med Apple remoten eller Apple tv appen


Redigeret af Bromberg5 - 24-December-2017 kl. 13:22
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 14:24
Jeg styrer det hele med min Sonny Remote
Men hvordan kan i styre tv’et med Apple Remote ???
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 15:05

Der gøres via CEC, ATV tænder/slukker TV, og skruer op/ned for lyd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 17:04
Jeg styrer alt med min. Shield remote
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 17:18
Styrer også alt med atv4 remote. Men kører også flowtv via apps. Jeg tror ikke at du kan skifte kanaler på tv m.m., med atv4 remoten, hvis du er ude af atv4 interface.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 17:20

Korrekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 14:53
Thanks guys - det var CEC jeg ledte efter.

Der bliver kun streamet fra ATV'et, ingen flow-TV, så alt kommer alligevel til at foregå i ATV interfacet.

Tak igen, og godt nytår!

PS. Hvis nogen ser et godt tilbud på 65" til januar så bip mig lige ;)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu