recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra kodi til smart tv - God idé?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra kodi til smart tv - God idé?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra kodi til smart tv - God idé?
    Sendt: 27-December-2017 kl. 00:07
Håber I har haft en god jul og får et godt nytår.... :)

Jeg vil lige høre om udviklingen er nået til mine ønsker.

På nuværende tidspunkt bruger jeg en htpc med kodi, hdhomerun og dvblink på en qnap nas. Min filmsamling ligger på samme nas som mkv der er rippet med makemkv. Af flere forskellige årsager, vil jeg gerne forenkle mit setup, men også bruge min htpc til andre opgaver.

Jeg har derfor følgende ønsker til et smart tv:

- App til Netflix osv.
- Mulighed for afspilning af mkv uden at skulle hoppe igennem ringe eller andre krumspring.
- Skal kunne vise undertekster fra samme mkv fil.
- Pass-through af HD lydformater.
- Skal kunne vise ip tv enten via app eller direkte (fra enten hdhomerun eller dvblink eller anden serversoftware).

På forhånd tak.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 08:27
Til dit behov der mindede meget om mit på nær hdhomerun. Så er Shield lige noget for dig. Den har Netflix, kodi/smpc(fork til kodi) den har plex hvis du hellere vil bruge den til hdhomerun. Og så understøtter boksen alle lydformater og atmos/DTS x
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 09:27
Pyha.. Den er svær. Jeg bruger kun viaplay appen på vores tv. Men vil på ingen måde undvære kodi på htpc. Jeg styrer det med en logitech harmony betjening. Og det kører fantastisk..( jeg har trimmet kodi så den kører som en mis) min store hobby er = kan det køre hurtigere.. Jeg har også en android tv boks Fra Kina.. Frygtelig langsom.. Men er du en tålmodighed mand så er der håb

Mvh Michael
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 09:28
Men shield sku være go.. Ifølge anmeldelser. Den har jeg dog ikke prøvet endnu

Mvh
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Men shield sku være go.. Ifølge anmeldelser. Den har jeg dog ikke prøvet endnu

Mvh
jeg har selv en Shield. Den er super lægger med Android tv på

Redigeret af T-Duck - 27-December-2017 kl. 12:33
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 14:21
Peger på Shield til dit behov. Har selv Kodi på Shield som kører fint. Anbefaler Plex via Kodi som har pænere og mere logisk betjening. Til TV optagelser etc. bruger jeg TV Headend på Synology NAS.

Redigeret af bphhm - 27-December-2017 kl. 14:22
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 15:09
Jeg har et Sony TV med indbygget android, hvor jeg kan have Kodi og alle de andre apps installeret. TV'et er dog ret langsomt, så jeg foretrækker 90% af tiden at bruge min Shield i stedet. Jeg vil anbefale en Shield TV, især pga hastigheden og muligheden for at caste til den, samt installere hvad du ellers har brug for af apps.

I øvrigt er den jo nem at tage med i kufferten på ferie med HDMI kabel osv, og så kan man se hvad man har lyst til dér, enten med en lille transportabel harddisk på eller via wifi, hvis det er tilgængeligt.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2017 kl. 17:40
Tak for svar. Jeg har selv tænkt på en shield og vil kigge nærmere på den.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu