recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken satfinder ? SATLINK WS-6916 vs Freesat V8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken satfinder ? SATLINK WS-6916 vs Freesat V8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bygork Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bygork Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken satfinder ? SATLINK WS-6916 vs Freesat V8
    Sendt: 27-December-2017 kl. 11:48
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af bygork bygork skrev:

Hej

 

Jeg vil gerne købe mig en god satfinder da jeg til tider har priblemer med fintuning af parabolerne. Jeg har set på Freesat V8 Finder HD https://www.ebay.co.uk/itm/Freesat-V8-Finder-HD-1080P-DVB-S2-High-Definition-Satellite-Finder-MPEG-2-MPEG-4/282507523272?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D49138%26meid%3D219392e925f64d029e7ddff288eec23d%26pid%3D100752%26rk%3D2%26rkt%3D4%26mehot%3Dpp%26sd%3D282507491735&_trksid=p2047675.c100752.m1982 eller Satlink WS-6916 DVB-S/S2 HD  https://www.ebay.com/itm/3-5-LCD-Satfinder-Satlink-WS-6916-DVB-S-S2-HD-Sat-Messgerat-DVB-Digital-Dector/272991515368?hash=item3f8f8ff2e8:g:zwEAAOSwcB5ZJqWh men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Er der nogen af jer der kan give et hint med jeres erfaringer ?


Jeg har hverken eller. Men det er nok stort set det samme "overall".
Jeg har for mig, at andre fora beskriver, at det stort set er samme dims...
Du får et fint istrument til at rette almindelige paraboler mod kendte paraboler, med evnene til at vise ikke-krypterede signaler.

Det, du ikke får, er absolute power (felt-styrke på dansk), og C/N ratio.
Og muligheden for at taste tilfældige kobinationer af frekvens/modulation/FEC osv.
Alt dette er omsat til signal/kvalitet %, som ikke siger ret meget om noget...

Hvis det "blot" er til at optimere den almindelige parabol, så er det sikkert fint, både den ene og den anden.
Hvis du kigger efter feeds, eller DXing, så skal du op i andre pris-lejer.

Så fra hvad du skirver, så virker begge lige godt (eller dårligt :) )
Håber andre kan byde ind med egenlige erfaringer - jeg mener at huske fra andre Fora at V8'eren har en noget besynderlig UI-struktur...

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af bygork bygork skrev:

 Jeg vil gerne købe mig en god satfinder da jeg til tider har priblemer med fintuning af parabolerne. 


Hej.


Jeg syntes ikke at du skriver noget om hvilke problemer du har, eller hvilke satelitter du prøver at modtage eller med hvor store paraboler?

Jeg har som regel klaret med en meget billig SAT Finder med hyler og viser instrument. Når det ikke har været nok har jeg så hentet mit Sat Look med spectrum analyser. Her kan man på en gang se signalstyrkerne for alle transponderne fra en satellit.

Men for 5 år siden prøvede jeg flere gange en USB SAT modtager forbundet til en Bærbar PC. Her brugte jeg programmet 

http://www.fastsatfinder.com/

Jeg syntes at det er bedre at bruge en Bærbar og et Program, som kan opdateres eller skiftes ud med et andet, end en hardware dims.

Her er et link til noget jeg skrev for 5 år siden. Mine ideer til justering af LNB:

http://forum.recordere.dk/mine-ideer-til-justering-af-lnb_topic110643.html

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-December-2017 kl. 22:03
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 23:58
Jeg gik også og rodede med det i lang tid, med Satfinder, forskellige SW løsninger osv. Var ikke tilfreds. Heavy regn eller sne, slog altid modtagelsen ud af kurs.
Endte op med at en Professionel antenne mand kom ud. Han havde det tunge grej med, alt blev beregnet,  Skew osv. Alle 8 kabler blev monteret med nye connektorer, som var crimped=Ingen fugt i kablerne. Har aldrig set mig tilbage. Det har fungeret i flere år. Ingen udfald overhovedet, uanset vejr.
Kostede, så vidt jeg husker, under 2.000
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 13:56
min ven har købt den her i kina

SATLINK WS-6916 og satte hak i eu model, nu er den kommet men når

han vil finde thor ,er den ikke indkodet, han finder, viasat og asta 19 , fint som han også skal se,

men thor er der ikke, som valg, kan man køre nyt software ind, så thor er der,

hvis softwaren  findes, er der nogle der, ved hvor

tak

jj

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 15:58
Hej.

På nogle Satfindere er Thor lagt sammen med IntelSat 10-02 på 1,0 grader vest. Så hvis den er der, kan han prøve at bruge den.

Hilsen Carsten.

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 16:37
tak for svar csell men
IntelSat 10-02 på 1,0 grader vest er heller ikke lagt ind på forhånd
jj
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu