recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex-Infuse Q&A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex-Infuse Q&A

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex-Infuse Q&A
    Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:09
Hej
Jeg bruger i dag Plex , og det fungerer jo fint. Men efter en opdatering mangler jeg "opdater mappen" knappen. Programmet gør det så automatisk , men når man sidder og roder er det rart at man kan opdatere , for så at se om man fex har navngivet rigtigt. Er der nogen der ved om knappen er flyttet , for jeg kan ikke finde den?.
Det med at Plex transcoder har jeg lidt svært ved at overskue , altså hvornår og hvorfor. Ved nogle film (MKV) synes jeg ikke min pc arbejder , ved andre gør den.
Alle mine Blu-ray film er rippet med MKV.Nogen der kan forklare nærmere?

Overvejer at prøve Infuse , og har set en del youtube klip om hvordan det virker.
Hvis jeg prøver , vil i så anbefale at Infuse "ser" min plexserver , eller skal man pege på hver NAS , som jeg har 4stk af. Jeg har jo brugt MEGEN tid på mit plex bibliotek , navngivning , ligge alt i den rigtige rækkefølge , coverart , osv...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 20:49
Hvis du kobler infuse på Plex, så skal din PC jo stadig transcode. Hvorfor ikke lade ATV stå for det? Du tilføjer jo bare mapperne og lader den indeksere på ny. Din navngivning kommer den stadig til nytte, da det er nemmere at finde en film med det rigtige navn, og cover art kan den også genbruge, hvis navngivningen følger normen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 22:20
Hej , ok det vil jeg prøve
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 09:42
Du kunne også overveje at bruge MrMC med PlexKodiConnect som så syncer op med Plex Server, så du altid har dine enheder i sync. Jeg går udfra man også kan bruge alm. Kodi addons til MrMC.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 14:37
Nå , lidt nyt herfra.
Har for ca 1 måned siden købt Infuse Pro til min ATV4K , ( 129kr i app store).
Jeg har nu både Plex og Infuse. Jeg synes det er rart og nemt med Plex, når det hele skal organiseres og titler omdøbes , fra det de præsenteres som når de bliver rippet(MKV).
Plex er mere eftergivende hvis man ikke har oprettet mapperne korrekt , her skal man være mere præcis med Infuse , fex
I Plex havde jeg en mappe (Under tv-serier) The_Sopranos..
Inde i denne mappe havde jeg bare døbt dem (Og der er jo 86 afsnit) S01E01 , S01E02 , osv.. Plex fandt dem uden problemer , men i Infuse kom de slet ikke frem. Så jeg omdøbte dem så de nu hedder The_Sopranos_S01E01 , The_Sopranos_S01E02 , osv...Og nu kom de frem som 1 mappe i Infuse , og når man trykker på den mappe , ja så kommer der 6 sæsoner frem...lækkert :-)
Mange film kunne Infuse heller ikke se , og dem kunne Plex godt se.Fex når man ripper Die Hard filmene , her hedder Die_Hard_2 fex noget med Die_Hard_2_fi_1 , og det kunne Infuse ikke finde ud af.
Jeg har kun ladet Infuse pege på 2 mapper på mine NAS , nemlig Blu_Ray film og TV-serier. I Infuse kom der så en 3 mappe frem der hedder " Andet" , og heri lå de film som Infuse ikke kunne identificere . Så det var ind i hver film/serie , se hvad det var og så ud på NAS og omdøbe. Og det forløb fint.
Og tak for at mange roser Infuse og anbefalede det , det er jeg også selv blevet rigtig glad for. Og super at det ikke tager kræfterne fra min PC , når nu ATV4K klarer det hele.
Lige en ting..Jeg har ikke modtaget noget fra Infuse , tænker på evt en kode hvis man vil bruge/se på Ipad , eller er det ikke muligt?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:09
Infuse ligger købt på din Apple konto, så hvis ellers din iPad bruger samme konto, så er det bare at installere.
Mvh Jesper
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Infuse ligger købt på din Apple konto, så hvis ellers din iPad bruger samme konto, så er det bare at installere.

Samme konto , tak for info :-)
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 17:57
Bare til orientering så kommer næste Infuse version 5.7 med Plex integration.
Hvad det indebærer må tiden vise, men det er så vidt jeg ved noget med at Infuse udnytter Plex biblioteket men selve afspilning foregår uden transcoding på Apple TV .
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu