recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IOS Minecraft PE - flere brugere, samme mashup???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IOS Minecraft PE - flere brugere, samme mashup???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IOS Minecraft PE - flere brugere, samme mashup???
    Sendt: 03-Januar-2018 kl. 21:54
Hej

Jeg har 3 børn med hver deres iPad. De deler een iTunes konto alle tre (iTunes kontoen fra det ældste barn).

Når jeg tidligere har købt nye skins og mods til børnene til Minecraft Pocket Edition på deres iPads, er det blot købt på den første iPad, og så forsøgt købt på de næste to iPads, der blot sagde at "mod'et var købt" og dermed kunne installeres gratis/frit.

I dag ville de have et nyt mash-up. Det er noget tid siden jeg sidst købte Minecraft mods til dem. 
Nu er det "Coins" der betales med, og man køber coins i app store og med disse coins køber man så mash-up'et.

Jeg købte disse coins lokalt på den ene iPad (de har ikke xBox live accounts). Og installerede det Mash-up de ønskede på denne første iPad ved at bruge de købte coins.

Jeg troede så (naive mig) at købet af mash-up'en (betalt med coins) blev registreret via app-store (eller lign) så mash'up stadig kunne deles på tværs af de 3 iPads med samme iTunes konto. 

...det kunne de så ikke...

Så lavede jeg en Microsoft xbox live konto for det ældste barn, og loggede ind på denne fra det mindste barns iPad, da det var herfra jeg havde købt coins lokalt. Den spørger om jeg ville ændre købte mash-ups og coins (der var en lille rest) til at ligge på xbox live kontoen. Det svarer jeg ja til.

Dernæst loggede jeg ind på samme xbox live account (tilhørende det ældste barns) på det mellemste barns iPad og forsøger at installere mash'up her. Det får jeg umiddlelbart lov til. 

Men det virker ikke i praksis. 

Fra xBox live delen (vil jeg tro) giver den fejl med
- at der ikke kan tilføjes venner
- og at der ikke kan spilles multiplayer.
og at dette skyldes indstillinger i xBox live under Privat og Online sikkerhed.

Jeg kan simpelthen ikke google mig fra til a) hvad der skal ændres og b) præcist hvor det skal ændres.

- Hvordan laver jeg et setup på xBox live til Minecraft, hvor den xbox konto jeg har oprettet til det ældste barn, kan deles imellem alle 3 børn, så de alle kan få de mods vi køber og betaler een gang?
- Og så de alle 3 på samme tid kan spille multiplayer (de spiller på LAN)?

Tillægsspørgsmål.
Efter det første lokale køb på det mindste barns iPad kunne han spille mod'et uden at være logget ind på xBox. Efter microsoft kontoen blev oprettet og mash-up og coins blev overført til xBox live kontoen, kan han ikke spille det nye mod uden at være logget ind.
- Giver det problemer når de vil spille offline, f.eks. i bilen (hvis jeg får løst problemerne ovenfor)
- Ligesom man kunne overføre mash-up og coins til Xbox Live kontoen fra den lokale iPad, kan man så også overføre mash'ups og coins tilbage til "lokalt" på iPad'en igen?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu