recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tanker om nyt tv - kommentarer udbedes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tanker om nyt tv - kommentarer udbedes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tanker om nyt tv - kommentarer udbedes
    Sendt: 06-Januar-2018 kl. 11:32
Lige nu går jeg (og sikkert mange andre) og venter på, at 2018 modellerne kommer til salg, så prisen på 2017-modellerne kan falde.

I den forbindelse skal man jo vælge, og jeg gør mig nogle tanker, som jeg gerne vil høre jeres kommentarer til. Jeg kigger på LG, Sony og Panasonic.

Dolby Vision vs. HDR10+?
I bund og grund gør de to vel det samme. I mange tests trækker det ned, hvis et tv ikke understøtter Dolby Vision, men så vidt jeg forstår bruger HDR10+ HDMI2.0b og kan ofte implementeres via en firmware opdatering. Desuden er HDR10+ en åben standard, så det vil måske få flere producenter til at hoppe på.
Det er måske ikke det store problem at undvære Dolby Vision.....?

Soundbar eller ej?
De fleste producenter har modeller både med og uden soundbar.
Hvis man nu går med tanker om at hoppe på noget egentlig surround sound senere, så er det måske lidt spild at købe et tv med indbygget soundbar?

Tint, banding, etc.
Man har jo læst nogle historier (bl.a. her) om folk, som har været uheldige med flere tv i træk, men hvor stort er problemet egentligt?
Er der nogen, som har lavet statistikker over den slags?

Panasonic:
Har ry for at have det bedste billede out-of-the-box, og også for at kunne kalibreres bedst af alle.
Og når Hollywood efter sigende har taget Panasonic til sig som studiemonitorer, er der vel noget om snakken.
Ingen Dolby vision, men HDR10+ senere.

Sony:
Så vidt jeg kan læse mig til forskellige steder, er Sony bedst af alle til hurtige bevægelser. En god ting når man gerne ser sport - primært fodbold og ishockey.
Men forskellen på Sony og "de andre" er måske så lille, at den er uden betydning.
Spændende lydsystem, men vel ikke en egentlig soundbar. Vil lyden blive bedre med en sådan?

LG:
Flest modeller af alle - både med og ude soundbar.
Eftersom de selv laver alle OLED-panelerne, har de måske et teknologisk forspring i.f.t. at udnytte panelet bedst muligt?
De fleste tests mellem de tre mærker, som jeg har set, har enten Panasonic eller Sony som vinder, men er forskellene så marginale, at det reelt er uden betydning?

Og til sidst - bare for sjov.... Tongue
Hvis prisen ikke har nogen betydning, hvilken model ville du så vælge?

På forhånd tak.
Flemming
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 12:37
Tror ikke på yderligere prisfald i forhold til det du ser nu på januarudsalg .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu