recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Energifyn/Waoo TV over egen router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Energifyn/Waoo TV over egen router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martinolesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2018
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinolesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Energifyn/Waoo TV over egen router
    Sendt: 08-Januar-2018 kl. 10:48
Jeg har fibernet fra Energifyn og har også bestilt Waoo TV. Jeg har desværre IKKE mulighed for at føre et fysisk ekstra kabel direkte fra Fiberboksen uden om min router til Airties 7410 TV Boksen. Derfor spurgte jeg ved bestilling Energifyn om det kunne lade sig gøre at køre TV delen igennem min router, efter lidt tid vendte de tilbage og sagde at det kunne det godt når Fiberboksen var sat op som bridge.
Det kan jeg dog ikke får til at virke og nu siger Energifyn at de aldrig har sagt det kunne lade sig gøre og vil heller ikke hjælpe med yderligere support.

Efter at have pløjet de mange (ellers gode) indlæg fra dette forum omkring opsætning af egen router for at køre Waoo TV og forsøgt de mange forslag, må jeg nok se mig nødsaget til at spørge om der er nogen der har fået Waoo TV til at virke gennem egen router på Energifyns fibernet? Og i så fald hvilken opsætning der er brugt?

Udover forslagene her i forrummet har jeg også forsøgt mig med forslagene fra Peter Binderup Skands http://peter.binderup.dk/waoo-fiber-og-egen-router/

Meget kort sagt har jeg forsøgt mig med alle kombinationer af multicast setup på routeren og har også forsøgt at sætte AirTies 7410 TV Boksen i DMZ uden held. Jeg har ikke forsøgt med et vlan, da det aldrig rigtig er noget jeg har leget med før.

AirTies TV Boksen vil gerne starte op og forbinder uanset opsætning fint til Energifyn/Waoo, således jeg kan browse kanallisten mv.. Men jeg får ikke noget billede på kanalerne, der er blot sort skærm.
Jeg har haft AirTies 7410 TV Boks og et ekstra fjernsyn ude ved fiberboksen og kable direkte og det virker, så der er hul igennem.

Jeg har en Netgear WNDR4500 Router loadet med Shibby Tomato v140 AIO firmware. Routeren er forbundet med Energifyns fiberboks via et ca. 50-60m langt Cat7 kabel hvis føringsvej jeg ikke kender da det er lavet af tidligere ejer. Fra WNDR4500 routeren går der kabel direkte til Waoo AirTies 7410 TV Boksen.

Nogen der kan hjælpe?
Til top
martinolesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2018
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinolesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 15:40
Så har jeg fået det til at virke! Men det tog sgu noget tid...

Efter at have rodet en del med at køre det igennem egen router måtte jeg til sidst opgive. Jeg kan i hvert fald ikke få det til at lykkes. Men da jeg stadig kun har et (laangt) kabel fra modem til router og ikke nogen god mulighed for at føre et ekstra måtte jeg så prøve noget andet.

Løsningen blev helt simpelt at sætte en lille TP-Link SG105E switch op lige før routeren og så forbinde den med hhv. modem, router og tv-boks. Det virker fremragende!
Switchen har IGMP Snooping slået til og kører QoS 802.1P.

Inden jeg forsøgte med TP-Link switchen prøvede jeg en gammel (muligvis 100mbit) switch, som hverken har IGMP Snooping eller QoS, og det virkede helt fint. Dog begyndte TV-signalet at hakke når jeg kørte en speedtest eller downloadede store filer med en computer på kablet netværk. Det samme galdt ikke for WiFi enheder.

Set i bakspejlet burde jeg have vidst dette ville virke, men kundeservice hos Energifyn/Waoo var meget insisterende på at TV-kablet skulle gå direkte uden om routere og switche.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 19:45
jeg skal igennem samme proces, men skal lige høre.
Du har fra din fiberboks, et langt kabel til den switch, hvori du har router og tv boks?
Til top
martinolesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2018
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinolesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 20:58
Korrekt
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af martinolesen martinolesen skrev:

Korrekt

Super - og kablet fra fiberboks til switch sidder bare i den normale internet port? Husker ikke lige hvilket nummer det er, men den man ville bruge direkte til router?
Det er sgu perfekt, så tør jeg kaste mig ud i waoo, deres smart wifi er mildest talt elendige
Til top
martinolesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2018
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinolesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 19:30
Jep. Jeg har kablet i port 1 på fibermodem men har testet og det virker på alle porte.

En detalje er at jeg har fået sat fibermodem/routeren fra Energifyn i Bridge mode. I praksis betyder det blot at du skal have din egen router. Hvorvidt det har betydning for min skitserede løsning ved jeg ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu