recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konsol og Spil tilstand/game mode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konsol og Spil tilstand/game mode

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konsol og Spil tilstand/game mode
    Sendt: 16-Januar-2018 kl. 19:27
Heysa

Hvor mange herinde spiller med game mode tilstand aktiveret og burde jeg gøre det samme?

Mit TV er kalibreret(med hjælp fra flatpanels) og mine øjne vandt til nuværende kalibrering. Grunden til at jeg ikke har game mode aktiv er, at kalibrerings profil ændres til standard dvs. farverne er meget skarpe og i sær den blå farve. Det hele ser pludseligt mærkeligt ud. Jeg kan ikke ændre til andre profiler så de ligner hinanden under game mode. Vil dog skrive at input lag er meget bedre under game mode, bortset fra billede indstilling.
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 21:02
Hvilken skærm har du ?
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 21:10
Dette er indlæg er et jeg oprindeligt skrev inde på flatpanels forum, men hvis andre herinde kan få glæde af det er det jo fint.

Jeg har lavet en række målinger af HDR Spil profilen på et 55" LG OLED C7 for at se hvordan justering af indstillingen "farvetemperatur" påvirkede gråtoneskalaen.

"Farvetemperatur" indstillingen er det eneste rigtig brugbare håndtag at skrue på i den profil og da jeg syntes standard indstillingen K30 så hæslig ud, har jeg lavet de her målinger for at finde den mest neutrale og billederne herunder viser justering af indstillingen i intervaller af 10 klik fra K30 til V40 og fra V40 til V50 i intervaller af 5 klik.

Tallet i parentes er den gennemsnitlige farvetemperatur.

K30 (10235 CCT)

K20 (9945 CCT)

K10 (9503 CCT)

0 (9217)

V10 (8480 CCT)

V20 (7900 CCT)

V30 (7403 CCT)

V40 (6976 CCT)

V45 (6773 CCT)

V50 (6584 CCT)

Personligt foretrækker jeg V40 da V45 og V50 fik et svagt synligt grønligt skær, så hellere en smule for meget blå i den lyse ende billedet.
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu