recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 65XE9005 pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 65XE9005 pixelering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg havde nogenlunde samme problem. Jeg skiftede antennekabel (et jeg selv havde skruet stik på) til et fuldstøbt yousee certificeret kabel. Så gik det helt væk


Jeg har også købt yousee certificeret kabel, det hjælper desværre ikke Cry

Det må jo næsten være den interne tuner som er dårlig, for det virker fint når jeg sætte mine andre tv og ekstern turner i samme stik med samme kabel.

Har du et skarpt knæk på det kabel, kan det være defekt, og så er du lige vidt.

Kan vel også være antenne indgang på TV der er defekt/gået løs

Redigeret af Kampus - 29-Januar-2018 kl. 15:57
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Hvis jeg ser på frekvensen som dit TV viser så ser det lidt mærkeligt ud (785.992MHz).
Det skulle nok have været 786.000MHz.
Hvis alle dine kanaler ligger på en skæv frekvens så kunne det være tuneren der bliver justeret skævt ind (AFC eller lignende problem).
Har du prøvet at tjekke med dine andre modtagere om de også viser en skæv frekvens?

På mit Panasonic tv står den som 786.00. Er det fra fabrikken at tuneren så er justeret forkert eller under indlæsning af kanalerne. 

FYI så står andre kanaler også "skævt" feks Discovery 737.992 på sony tv'er

Ved ikke hvad AFC er Smile
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:41
Jeg har osse et sony tv og der står de altså osse lidt sjovt, men der er ingen problemer overhovedet

på min discovery er frequency  762.002MHz    (har osse yousee)    UEC siger 14

signal quality står på   100 

signal strength   står på  94  

Der er heller ikke nogen steder der står BER på mit sony i menuen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu