recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee box uden dekoderkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee box uden dekoderkort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee box uden dekoderkort
    Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:14
Hej

Jeg overvejer at købe en brugt samsung Yousee box med 250GB HD.   Men jeg er i tvivl om hvor 
meget jeg kan med den, når jeg ikke har et dekoderkort i.   Jeg har Yousee via kabel og tænker, at jeg også kobler den på internettet, men om det giver mig lov til, at lave f.eks "Start forfra" ved jeg ikke.

For den samme pris kan jeg nemlig købe en brugt samsung BD-D8200N som har en del smarte funktioner.

Er yousee box'en bare en "alm" optager uden dekoderkort ??

Peder
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Bue Bue skrev:

Jeg overvejer at købe en brugt samsung Yousee box med 250GB HD.   Men jeg er i tvivl om hvor 
meget jeg kan med den, når jeg ikke har et dekoderkort i.   Jeg har Yousee via kabel og tænker, at jeg også kobler den på internettet, men om det giver mig lov til, at lave f.eks "Start forfra" ved jeg ikke.

For den samme pris kan jeg nemlig købe en brugt samsung BD-D8200N som har en del smarte funktioner.

Er yousee box'en bare en "alm" optager uden dekoderkort ??

Ja. som jeg husker det skal man have smart-card for at starte forfra. (Ligesom for at kunne tilgå arkiv, hvor pauvert det end måtte være).

Uden smart-card er det bare en "almindelig" PVR. Men den virker da.
Men for at være helt ærlig - den skal dæleme være billig. Husk på, at boksen dels er noget støvet ifht brugergrænseflade mv, og at der er rigtigt mange af disse gamle på markedet nu da yousee har lanceret de nye bokse (Samsung-STB kunder kan ofte bare beholde boksen eller smide den ud ved en opgradering.)
Jeg tror jeg ville gå efter en enyere BD-boks...

Men hvis du ikke kan afslå tilbuddet, så er ting, man skal holde øje med:
- er boksen opdateret til senest software? Nogle bokse kan skride i svinget under denne opdatering, hvis de ikke har været opdateret meget længe (vi taler om år).
- du skriver 250 GB HDD. Som jeg husker det fandtes den i 160 og 320 GB varianter, men ikke 250GB. Er der muligvis foretaget en HDD-opgradering, og i så fald er der brugt AV-diske? I modsætning til almindelige PC diske, som larmer og varmer mere...




Redigeret af st1 - 04-Februar-2018 kl. 20:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu