recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upload af videoer til OneDrive fra iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Upload af videoer til OneDrive fra iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Upload af videoer til OneDrive fra iPhone
    Sendt: 30-Januar-2018 kl. 21:32
Hej!

Jeg har en iPhone 7. Samtidig har jeg 1 TB lagerplads på min OneDrive. Alle videoer, som jeg optager på min mobil, overføres direkte fra min mobil til min OneDrive via OneDrive-app'en. Selvom det som oftest fungerer fint, så har jeg her på det seneste oplevet en udfordring bestående i, at jeg ikke kan afspille videoerne efterfølgende via OneDrive.

Min OneDrive synkroniserer i øvrigt på min pc, og ej heller på min pc har jeg held til at afspille videoerne.

Er der nogen, der har en idé til, hvad der går galt, og ikke mindst; er der noget, jeg kan gøre ved det?

Er der tale om Snapchat-videoer, som gemmes og uploades til OneDrive, så kan jeg godt afspille - både direkte i OneDrive-app'en på min mobil og på min pc - og uploadede billeder (både alm. kamerabilleder og Snapchat-billeder) er heller intet problem.

Mvh.


Redigeret af Among - 30-Januar-2018 kl. 21:34
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:26
snapchat bruger ikke hevc codec, men h.264/mp4 derfor kan de let afspilles, men microsoft har ikke implementeret hevc endnu, og derfor kan de ikke afspilles. - hvorfor de ikke synkroniseres forstår jeg så ikke umiddelbart. Alle data der uploades burde synkroniseres ud med mindre du har valgt ikke at synkronisere specifikke foldere. - tjek lige på onedrive på din pc.
hevc står for high efficiency video codec, og er h.265 eller det som også bruges til 4K netflix og 4K BD's.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 14:07
Du kan eventuelt prøve på din iPhone og gå i indstillinger-kamera-formater og se om den står til pladsbesparende eller mest kompatible. 

der vil du så kunne vælge mest kompatible for at få den til at gemme i det gamle h.264 format og se om det afhjælper problemet. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:42
Du skal ikke regne med at folk vil kunne se det på deres egne computere via browseradgang til OneDrive. Vil du have dette, skal du gøre som sickchild foreslår. Ønsker du at bevare h.265 encodingen, kan du i det mindste sikre dig at din egen computer kan benytte og åbne filerne fra sin lokale OneDrive mappe, hvis du sørger for at have filtre eller afspiller på din PC der kan afspille filtypen.

Et eksempel afspilning af filerne med et kompatibelt program er f.eks. Power DVD (som benytter signe egne indbyggede filtre og codecs), mens et ekempel på system installerede filtre kunne kan være K-Lite (overdrevet, overflødig installation af et væld af codecs og filtre og imho problematisk autonomt) eller LAV-filters (som jeg ville starte med at prøve), så du kan afspille h.265 filerne med enten standard media player, VLC, MPCHC eller andet afspiller program på din PC.


Redigeret af TBC1 - 31-Januar-2018 kl. 21:45
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 13:17
Der er ikke problemer med at synkronisere med min PC - jeg kan blot ikke afspille filerne efterfølgende, når de ligger på min pc (eller dvs., det kan jeg godt, men der er kun lyd).

Det lader til, at ændringen til "mest kompatibel" netop løser udfordringen. Tak for svarene og tak for hjælpen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 15:15
Ok så du er gået ind i onedrive folderen og ikke gennem web-interface? (du ved godt man downloader en onedrive applikation til sin computer eller hvsi det er win10 så er den indbygget?) for så kan du bare bruge vlc til at afspille med på computeren da de jo så ligger direkte tilgængeligt på din computer - web-interface tilgår ikke din egen computer men kun det der ligger i skyen, men for alt i verden lad være med at bruge en web-browser for at tilgå filerne med med mindre du er et sted hvor du ikke har adgang til din egen computer. 
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 11:24
Jeg anvender OneDrive-mappen på min computer.

Nu står jeg så i den situation, at jeg gerne vil have konverteret nogle af de gamle hevc-codec-videoer til h.264. Nogen, der kan anbefale et godt (og gratis) konverteringsprogram? Synes, det er lidt af en jungle.

Derudover leder jeg også efter et konverteringsprogram, som kan ændre nogle af mine videoer fra vertikal til horisontal (man kan ikke indstille sin iPhone til permanent at optage horisontalt?).
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2018 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Jeg anvender OneDrive-mappen på min computer.

Nu står jeg så i den situation, at jeg gerne vil have konverteret nogle af de gamle hevc-codec-videoer til h.264. Nogen, der kan anbefale et godt (og gratis) konverteringsprogram? Synes, det er lidt af en jungle.

Derudover leder jeg også efter et konverteringsprogram, som kan ændre nogle af mine videoer fra vertikal til horisontal (man kan ikke indstille sin iPhone til permanent at optage horisontalt?).

Er det ikke blot dig, som skal have en anden indstilling? HEHE!! Altså, du skal vel blot vende telefonen til vandret, i stedet for som unormalt, på højkant.Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu