recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage krypterede kanaler Panasonic recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage krypterede kanaler Panasonic recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage krypterede kanaler Panasonic recorder
    Sendt: 03-Februar-2018 kl. 13:20
Jeg har netop opgraderet min gamle Panasonic recorder til den nye UHD model UBC80 . Den er købt i Tyskland.

Den vil ikke optage de krypterede kanaler. Jeg har yousee bland selv. Havde ikke nogle problemer med min gamle bct model.

Den optager fint kanalerne i grundpakken, men ikke ekstrakanalerne.

Jeg kan sagtens se de krypterede kanaler via optageren, men når jeg trykker optag står optage funktionen på pause.

Jeg har 2 viaaccess kort i.

Er der en indstilling jeg har misset?
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 14:02
Jeg gætter på det er CI+ moduler som er problemet. Har du mulighed for at prøve et modul uden +?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 14:12
Jeg tror du har ret. Prøver at købe et der ikke er plus. Men det virkede jo fint på min gamle recorder. Øv.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 15:19
Det er reelt hele "ideen" med ci+ - at der fra udbyderens side kan sættes et broadcast flag så du kan få lov at se, men ikke optage. Hvis det er sat (og jeg skal blankt erkende jeg ikke aner om man selv kan se det nogensteder) så får du ikke lov at optage uanset hvor "lovlydig" du end er.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 20:29
Ja. Det er jo grotesk når man betaler for sine kanaler, at man ikke må optage dem..

Men jeg kunne godt optage med min gamle Panasonic bct recorder. Jeg kan jo også optage dem, hvis jeg skifter til den fulde pakke så jeg ikke skal bruge kortlæseren.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Ja. Det er jo grotesk når man betaler for sine kanaler, at man ikke må optage dem..

Men jeg kunne godt optage med min gamle Panasonic bct recorder. Jeg kan jo også optage dem, hvis jeg skifter til den fulde pakke så jeg ikke skal bruge kortlæseren.
Det er ikke fordi du ikke må optage. Det er det software skribenter kalder en "Feature" - når de ikke vil indrømme det er en fejl (til nød kalde det uhensigtsmæsig). Wink
Problemet er åbenbart  inkompatibilitet (specifikation) imellem visse maskiner/TV udbydere /CI+ moduler Dead


Redigeret af JørgenT - 03-Februar-2018 kl. 23:07
Mvh. JørgenT
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 23:09
Tak for info. Er det Yousee derover skurken her? Eller Panasonic.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 00:09
Det er ikke Yousee - i dette tilfælde
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu