recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - reciever-hjælp + 2.0 vs 3.0/3.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

reciever-hjælp + 2.0 vs 3.0/3.1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lpla05 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lpla05 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: reciever-hjælp + 2.0 vs 3.0/3.1
    Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:42
Hej. 

Jeg har idag en ældre NAD T743 forbundet til 2 stk SAXO 10 kompakthøjtalere. 
Det spiller (efter mit utrænede øre) ganske fint, MEN

Jeg vil gerne have at recieveren skal være primær lydkilde fra mit TV, og gerne undvære flere fjernbetjeninger (al tv-lydstyrke/ tænd sluk skal gerne være via tv-fjernbetjening, da NAD'en står IR usynligt, og kan ikke umiddelbart flyttes)

Jeg er derfor ude i at overveje at købe en ny reciever med:
HDMI-Arc (til TV-delen)
Bluetooth, eller USB til en Dongle (til at streame musik fra telefon (Spotify primært)
Alternativt Wifi/ethernet og sekundær styring af forstærker via App (ikke et krav)

Jeg har fået anbefalet en Denon AVR X1400H 
og den kan (umiddelbart) løse min udfordring, men er der andre (og bedre) bud i <5.000 kr. klassen?


Jeg har endvidere fået tilbudt en Saxo 10 højtaler mere, som jeg overvejer at sætte ind som Center, for at få lidt tydeligere dialog. 
Vil det give mening. 


På sigt er det meningen at der skal en sub på også, men jeg skal lige finde det rette tilbud (hvis det har betydning for noget af ovenstående (og på meget lang sigt (når engang der skal flyttes i andet hus (3-5 år) et par baghøjtalere af en art)


håber der er en der ved mere end jeg (der skal ikke så meget til) der vil komme med en mening/holdning  og hjælpe en begynder på vej. 

mvh

Lars Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu