recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Smart TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Smart TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Smart TV
    Sendt: 22-Februar-2018 kl. 07:29
Jeg har et Samsung PS64D8005 produceret november 2011.
Flere apps i Smart TV delen virker ikke længere, bla Netflix og YouTube.
TV siger firmware er nyeste. Den er på version 1033.

Er der noget som kan fikse disse apps, eller kan man bare ikke forvente sådanne apps virker på et 7 år gammelt TV.
Kan ikke se at man kan opdatere apps, så kommer de ind via TV firmware.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 11:29

Korrekt, det virker ikke, og det kan der ikke gøres noget ved. Youtube er væk fra mit Samsung, Netflix er der men virker ikke, har det på You See boksen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 15:07
Kedeligt.

Kan man iøvrigt downgrade sin firmware.
Har fået nogle problemer da jeg gik fra 1027 til 1033, så vil gerne tilbage.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 15:17

FW ændring, i bedste fald nok svært, der ligger næppe noget mere til TVer med den alder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Kedeligt.

Kan man iøvrigt downgrade sin firmware.
Har fået nogle problemer da jeg gik fra 1027 til 1033, så vil gerne tilbage.


Er i samme situation mht ældre Samsung og apps . Dette er netop grunden til,at eksterne bokse er den eneste rigtige løsning - med et nyere AppleTV tilkoblet er man tilbage i overhalingsbanen . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 07:54
De platforme, som udgør fundamentet i Smart TV opdateres sjældent mere end 1-2 år, og apps falder fra løbende. Det er stærkt kritisabelt, både fra et forbruger- og branchesynspunkt.

Stem med pengepungen. Træk internetstikket ud af Smart TV og køb en boks baseret på en platform, som rent faktisk opdateres og vedligholdes.


Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Februar-2018 kl. 07:57
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:15
Ja, der burde komme lovgivning på området.
Samme problem med mobil telefoner.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:27
At trække en app fra platformen indenfor reklamationsperioden burde være en sag, som skulle prøves ved forbrugerklageinstanserne. Og ikke at opdatere platformen indenfor hele reklamationsperioden ligeså.

At der ikke er mere ballade om det, må vel være fordi forbrugere ikke går videre med sagerne? Jeg skriver gerne om hver og én af dem, hvis I gør os opmærksomme på det.


Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Februar-2018 kl. 09:32
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

At trække en app fra platformen indenfor reklamationsperioden burde være en sag, som skulle prøves ved forbrugerklageinstanserne. Og ikke at opdatere platformen indenfor hele reklamationsperioden ligeså.

At der ikke er mere ballade om det, må vel være fordi forbrugere ikke går videre med sagerne? Jeg skriver gerne om hver og én af dem, hvis I gør os opmærksomme på det.

Thumps up Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Ja, der burde komme lovgivning på området.
Samme problem med mobil telefoner.


Hvor mange år skal der så lovgives om?

Hvor mange år fremover skal en telefon skulle kunne opdateres til sidste nye styresystem og apps?
Hvor meget er du villig til at betale for den form for vedligehold?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:52
Tror bare vi lukker den her.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu