recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering "for sjov"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering "for sjov"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering "for sjov"
    Sendt: 24-Februar-2018 kl. 21:31
Skal have mit B6 kalibreret næste weekend af en prof - tv-kalibrering.dk det glæder jeg mig til :-)

Har dog "en del" gamle tv i husstanden som jeg overvejer at prøve at kalibrere selv, mest for at lære noget om processen - og så fordi jeg ikke vil ofre 1500kr pr tv på 6-8 år gamle (billige tv dengang) fjernsyn LOL

Kan en Spyder4TV HD anbefales til det formål? Fundet i dba til 900 kr eller er det bedre med en colormunki?

Har en bærbar pc og en bluray afspiller - så mangler vel kun måledimsen?

Det må gerne være noget relativt let, fandt en anmeldelse af Spyder4TV HD - og det virker ok at gå til...

Forventer ikke en masse af det, det er som skrevet "kun for sjov" så maks budget er vel 1500 kr ialt Smile
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 10:11
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 10:29
Tak, de er skam læst - det er netop derfor jeg gerne vil rode lidt med det selv

De tv jeg har til rådighed er et Samsung ue46d5005, et gammelt Philips og er Thompson (vel fra 13 el 14)

Samt et par computerskærme og en benq w2000 projektor som dog ikke bliver brugt ret meget efter vi fik B6’eren

Oled fortjener jo det bedste = prof kalibrering som er bestilt
De andre er det jo så som så med hvor meget man kan hente på - derfor gode til at “lege” med selv
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:02
En Spyder og så HCFR-programmet vil være et OK udgangspunkt. ColorMunki vil også virke med HCFR. Ingen SF dem er dog gearet til Calman så vist jeg husker, men til hobbybrug, så er det måske også overkill.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 10:12
Ja, jeg tænker mest at jeg bare vil køre den guide, som der vist er med til Spyder4TV HD

Tænker ikke, til at starte med ihvertfald, at jeg vil rode en "rigtig" kalibrering 

Så spørgsmålet er egentlig om den Spyder til 900 kr er helt hen i vejret eller om det var bedre at købe en ny colormunki smile til 900 kr?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 10:14
Jeg har en Spyder TV og den indstiller ikke ret meget.


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:


Kan en Spyder4TV HD anbefales til det formål? Fundet i dba til 900 kr

Du kan købe min for 700Kr.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 13:44
Colormunki kan bruges i calmen og er også et spectrophotometer
markant bedre en det colormeter som spyder er
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu