recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GameStream til Nvidia Shield TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GameStream til Nvidia Shield TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GameStream til Nvidia Shield TV
    Sendt: 24-Februar-2018 kl. 22:16
Halløj

Har en “ældre” server efterhånden som kører upåklageligt, som står “gemt” og passer sig selv. Denne kører upåklageligt til alle vores film og serier.

Overvejer dog også smide et grafikkort i den så den kører som spil server også til vores Nvidia Shield TV vi har i stuen. Knægten er den som spiller mest, med GTA som noget af det vildeste. Jeg kunne dog godt finde på at spille lidt football manager også.

Hvor stort et Nvidia grafikkort vil det kræve til vores forbrug?

Server har en 120 GB ssd Samsung 820 evo, 8 GB ram og en i5 4570s CPU.

Er ikke interesseret i at opgradere til en hardcore gamer pc eller noget. Da det er en PS3 han gamer på pt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 07:27
Når man tænker på det er på tv, så er et GeForce 1060 eller 1070 rigeligt. Da tv'et kun kan vise 60hz. Men er det et 4k?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 10:59
Ja det er et 4k tv, men om det bare skal køre 1080p har jeg ikke taget stilling til, da receiver endnu ikke er opgraderet, så Shield kører 1080p pt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ja det er et 4k tv, men om det bare skal køre 1080p har jeg ikke taget stilling til, da receiver endnu ikke er opgraderet, så Shield kører 1080p pt.
okay for ved 60fps ved 4k på PC. Så kræver det stærkere kort, når det er nyere spil
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 22:15
Hmm så tror jeg hellere at jeg vil opgradere til en ny spillekonsol i stedet, hvis man skal bruge så mange penge på et grafikkort.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hmm så tror jeg hellere at jeg vil opgradere til en ny spillekonsol i stedet, hvis man skal bruge så mange penge på et grafikkort.

prøv lige og tjek YouTube videoer med test af de forskellige kort
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hmm så tror jeg hellere at jeg vil opgradere til en ny spillekonsol i stedet, hvis man skal bruge så mange penge på et grafikkort.


Du kan selv afgøre hvor højt du sigter. Da du jo allerede har en PC der vil kunne gøres interessant og skalleres højt, selv til 4K, bestemmer du jo selv hvor højt du sigter. Det er jo noget du kun selv bestemmer. Du kan jo selv bestemme om du vil benytte et Geforce GTX 1050 som vil kunne klare dit beskrevne behov ved 1080p eller om du vil hæve den til omkring PS4-Pro niveau ved at tage et Geforce GTX 1060 eller næsten til XBox One X niveau ved at tage et Geforce GTX 1070 eller over med et GTX 1070 Ti osv. Du kan også sigte højere endnu, og få noget endnu vildere hvis du vil køre max settings i 4K - Bemærk i den forbindelse, at når man taler "4K" på konsol, så er det ikke nødvendigvis overhovedet rendered i 4K (men opskaleret) og det er heller ikke med med de samme max settings som når vi snakker 4K benchmarks på PC - Du kan selv stille dine settings så de matcher dit grafikkort.

Det eneste problem jeg ser er timingen. Grafikkortenes pris for tiden er uhyrligt høje på grund af cryptocurrency mining opkøbene. Mit eget Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G Extreme Edition står i dag til over 1000 kr mere end jeg oprindeligt gav for det, da det lige var kommet frem - Det er jo sindsygt!

Redigeret af TBC1 - 26-Februar-2018 kl. 11:42
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 16:11
Det er meget vildt med de priser.

Jeg vil lurepasse lidt og se om der sker noget udvikling. Som priserne er pt, vil jeg ikke købe det, da sønnike stadig er ganske glad og tilfreds med hans PS3. Han er “kun” 8 år og går ikke op i det endnu. Synes selv bare det kunne være sjovt komme igang med noget Football Manager igen, da jeg har holdt nogle års pause, da min bærbar simpelthen er blevet for gammel til det.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:46
der går forhåbentlig ikke længe før russerne og kineserne oversvømmer markedet med billige brugte grafikkort fordi det nu ikke længere er rentabelt at cryptomine med dem. Nvidia har lavet et kort specifikt til mining, og det performer åbenbart markant bedre og er beregnet til de store mining centre.
Selvfølgelig skal man passe på hvad man køber, meen mon ikke det kan få priserne noget ned. Og de er jo godt på vej med ny generation af gamerkort også.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 20:42
Ingen anelse om hvad crypto mining er...
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 22:14
det har du sikkert ikke JordanDK. - men med den mængde jern, er det svært ikke at blive en smule interesseret https://www.servethehome.com/ethereal-capital-16x-gpu-p106-100-x16-professional-mining-rig-review/

Dog skal jeg på ingen måde nyde noget som helst af at betale for strøm til sådan en djævel.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu